Peste 148.000 de vizitatori au fost prezenţi în ultimele cinci zile la cea de a 38-a ediţie a Târgului Internaţional de turism, vacanţe şi petrecere a timpului liber de la Viena, „Ferien-Messe Wien”, primul mare eveniment de acest gen din 2013 şi al treilea ca importanţă din Europa, a precizat luni, pentru AGERPRES, Simion Giurcă, directorul Biroului de Turism al României din Capitala Austriei.

„Din primele estimări ale organizatorilor, în acest an, Târgul a fost vizitat de 148.000 de oameni, din care apreciem că cel puţin 10.000 din ei s-au oprit la standul României pentru a cere informaţii, materiale de la operatorii de turism, atraşi în primul rând de spectacolul oferit de „Junii Sibiului”. Practic, România a reuşit o promovare foarte bună, fiind în acest an partenera Austriei la acest eveniment, iar Sibiul, ca partener al României, şi-a demonstrat încă o dată profesionalismul. Dacă s-ar putea, aş alege Sibiul partener în fiecare an la Ferien-Messe Wien”, a mărturisit Simion Giurcă.

Acesta consideră că prezenţa României, dar mai ales a Sibiului la Târgul de la Viena, a fost foarte vizibilă, unde au fost 800 de expozanţi din 70 de ţări.

Cu un stand mult mai modest decât al altor ţări europene precum Turcia, Italia, Grecia sau chiar Ungaria, România s-a aflat în centrul atenţiei timp de cinci zile la Viena, pentru că a reuşit prezinte ofertele a peste 20 de operatori din turism. Dacă în România discuţia despre brandul de ţară nu s-a terminat, la Viena, România s-a afişat cu celebra „frunză”, ceea ce nu i-a deranjat pe austriecii care s-au înghesuit să se prindă în horele româneşti, jucate cu mult patriotism de dansatorii profesionişti de muzică folclorică din ţară cel mai bine cotaţi, „Junii Sibiului”. Din cele trei consilii judeţene prezente la Viena, cel de la Caraş-Severin, Suceava şi Sibiu, de departe ultimul a salvat imaginea României la Viena, investind în cel mai puternic brand românesc din aceste zile în Austria, „Junii Sibiului”. Practic, de la primul acord al orchestrei „Junilor”, lumea s-a strâns în grabă, fie la standul României, fie la scena târgului, unde cei 12 dansatori români, plus orchestra de la Sibiu, au fost vedetele.

Sibiul, regiune turistică care atrage, conform estimărilor, 30% din turiştii austrieci care vin anual în România, a reuşit pentru a doua oară să se impună cu cea mai profesionistă ofertă de turism, din cele prezentate de operatorii autohtoni, la Viena. Dacă în 2007, Sibiul, Capitală Culturală a Europei, se prezenta prima dată la Viena în calitate de destinaţie de top pentru turiştii vorbitori de limbă germană, acum, Sibiul, ca partener al României, a făcut diferenţa. Cu un concept de promovare european, care în acest an poartă numele de „Sibiu Smart”, primăria sibiană, condusă de Klaus Iohannis, este deja un nume consacrat pentru austrieci. Dacă miza României pentru 2013 este păstrarea cifrei record de peste un sfert de milion de turişti austrieci, cât a înregistrat în 2012, miza Sibiului este consolidarea imaginii foarte bune pe care o are în Europa. Singurul oraş românesc cu trei stele Michelin, care a reuşit performanţa să fie Capitală Culturală a Europei, cu o moştenire culturală bogată, unde tradiţiile pot face diferenţa, Sibiul, nu doar oraşul, ci şi judeţul au resurse de a-i atrage pe austrieci în sejururi nu doar de două-trei zile, ci şi în vacanţe de cel puţin o săptămână, fără teama că se vor plictisi.

Dacă Aeroportul Internaţional de la Sibiu a oferit o surpriză plăcută, făcându-şi o prezentare care nu a fost cu nimic mai prejos decât a marilor companii aeriene ofertante la Târgul Internaţional de Turism de la Viena, la polul opus s-au numărat unii operatori de turism români, care încă nu au înţeles că austriecii nu sunt vorbitori de limbă română şi le-au oferit pliante şi broşuri doar în limba noastră.

Desfăşurat în perioada 10-13 ianuarie, la Viena, Târgul Internaţional de Turism, Vacanţe şi petrecere a timpului liber a fost un prilej foarte bun de ne face reclamă cât mai bună ţării noastre, dar şi o ocazie să învăţăm că a ne „vinde” ţara, ca pe o tentantă ofertă de a te simţi bine, este mai mult decât un pliant sau un zâmbet. La Viena au existat participanţi români trimişi să-i atragă pe austrieci să îşi cheltuiască banii la noi, dar care …. nu ştiau limba germană, aşa că totul s-a rezumat la un schimb de scurte amabilităţi şi o broşură înmânată vizitatorilor cu speranţa că ei ştiu că România a fost văzută şi iubită cu mult timp în urmă de împărăteasa lor, Sissi, şi o vor urma şi ei…

 

Sursa: Agerpres Economic

Recomandările redacției