A început „legarea” caselor de marcat la serverele ANAF

0
230

Începând  de săptămâna trecută operatorii economici trebuie să-și conecteze casele de marcat la serverele ANAF. Procedura de conectare a caselor de marcat electronice fiscale la serverele ANAF a fost publicată în Monitorul oficial. Potrivit acesteia, agenții economici mari au termen, de a se conforma acestei cerințe până pe 30 iunie 2021. În ceea ce privește contribuabilii mici și mijlocii, termenul este până la 30 noiembrie 2021. Cei care vor achiziționa case de marcat după data de 1 decembrie 2021, se vor conecta la data instalării. Excepție fac comercianții care utilizează aceste case de marcat în zone fără acoperire în privința comunicațiilor electronice. Aceștia vor trebui să transmită o declarație, care se găsește în ordin, dar va fi în format PDF cu XML atașat. Lunar, ANAF va transmite prin SPV mesaje despre eventuale disfuncționalități privind fișierele transmise de casele de marcat. Mai este o întrebare, pusă de cei mai mulți dintre contribuabili, în ceea ce privește tipul caselor de marcat: pentru ce aparate de marcat electronice fiscale se realizează conectarea? Pentru toate modelele de aparate de marcat electronice fiscale instalate în zonele deservite de  rețelele de comunicații pentru care Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică ICI București a eliberat aviz tehnic favorabil și, după caz, supliment de aviz, conform prevederilor legale, stabilite la art.3, alin. (7) din OUG nr. 28/1999. Harta zonelor deservite de rețelele de comunicații publicată pe pagina oficială de internet a ANCOM poate fi consultată  accesând link-ul următor: https://www.aisemnal.ro/home. După realizarea conectării aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic, conform  procedurii, operatorul economic deținător al aparatului de marcat, poate verifica, prin intermediul serviciului Spațiu Privat Virtual, eventuale mesaje pe care sistemul informatic le poate transmite, referitoare la disfuncționalitățile transmiterii fișierelor de la AMEF (aparate de marcat electronic fiscale) la sistemul informatic. Prin  acest demers se dorește o creștere a gradului de tarnsparență, dar și a colectării taxelor și impozitelor datorate de către companii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.