pasajeDecizie fără precedent luată de o primărie din România: Consiliul Local Arad a adoptat o hotărâre prin care s-a dispus amplasarea unor panouri ale ruşinii, prin care şoferii vor fi informaţi că două pasaje rutiere, construite pe jumătate, au fost abandonate de guvern, din raţiuni politice. Lucrările au fost abandonate imediat după alegerile generale, cînd guvernul ar fi tăiat finanţarea. Viaductele trebuiau să ajute la fluidizarea traficului, într-o zonă de maximă importanţă, în care blocajele sunt la ordinea zilei.

După modelul „Aici sunt banii dumneavoastră”, inventat de Traian Băsescu pe când era ministru al Transporturilor, consilierii municipali din Arad au adoptat o hotărâre prin care vor să atragă atenţia asupra faptului că pasajele de pe DN7 au fost abandonate şi lăsate în paragină, după ce fostul guvern a investit deja mai mult de jumătate din suma de 25 de milioane de euro, în construcţia obiectivului.

Cel mai circulat drum din ţară, DN7, se intersectează în acest loc cu patru linii de cale ferată. Tot aici, culoarea roşie a semaforului indică culoarea restrictivă timp de şase ore din 24. Viaductul trebuia să rezolve problema blocajelor, însă lucrările au fost abandonate.

Pasajele abandonate de autorităţile centrale sunt situate chiar la intrarea în ţară, pe culoarul 4 Pan European. Ele ar trebui să le facă viaţa mai uşoară celor care intră în ţară, prin vămile din judeţul Arad şi merg spre Bucureşti sau Oradea.

De ani de zile, şoseaua de tranzit le face şoferilor viaţa un calvar, pentru că blocajele îi ţin pe oameni, în cozile formate, chiar şi cîteva ore. „Lucrez aici în fiecare zi şi din cinci în cinci minute este aglomeraţie. Oamenii merg în Spania, în Italia. Tot vine trenul şi e aglomerat“, susţine un arădean. Un alt şofer blocat în trafic susţine că „este dezastru, dezastru! Foarte prost, în primul rând să fie un sens giratoriu. Am stat alaltăieri jumătate de oră, însă aici poţi să rămâi blocat în trafic cu orele“.

„Bunul simţ al celor care ne conduc lipseşte cu desăvârşire. Ar putea avea măcar un gram de recunoştinţă pentru oamenii de la care iau banii, pe care îşi fac ei campaniile electorale. Afară, dacă se creează o mică groapă în asfalt, aceasta este imediat semnalizată. Nu mai spun că a doua zi nu o mai vezi acolo. Asta înseamnă respect pentru cei care te votează“, susţine un alt şofer stabilit în Austria.

Anul trecut, reprezentanţii unui partid de opoziţie au strâns 20.000 de semnături şi au trimis petiţia guvernului şi CNADNR-ului, însă responsabilitatea este pasată de la o instituţie la alta. „Cele două pasaje sunt contruite de CNADNR, prin Regia de Drumuri Timişoara, astfel încât ei sunt cei mai abilitaţi să vă dea informaţii suplimentare cu privire la finanţarea celor două construcţii“, susţine Lucian Cozma, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Arad.

De cealaltă parte, Gheorghe Falcă, primarul Aradului, susţine despre o lucrare abandonată de guvernul Ponta de doi ani de zile care creează probleme în trafic atât arădenilor cât şi cetăţenilor care vin pe centură, că „dorim să desfăşurăm o campanie de sensibilizare a guvernului pentru a aloca cele şapte milioane de euro pentru finalizarea pasajelor. Lucrările de construcţie a celor două pasaje, situate la distanţă de câţiva kilometri, una de cealalaltă, trebuiau să fluidizeze traficul la intrarea în ţară. Şantierul a fost desfăşurat în 2010, iar construcţiile trebuiau finalizate în 2012. Lucrările au fost abandonate, iar pasajele sunt acum în paragină, ele nefiind nici măcar conservate“.

În special, în cursul zilei de ieri, s-au format cozi care s-au întins pe câţiva kilometri din cauza lucrărilor care s-au efectuat la nivelul trecerii de cale ferată. Acest lucru a reuşit să întindă la maxim răbdarea şoferilor, sătui de lungile ore de aşteptare.

Cristian Cotuna

Adrian Cotuna

Recomandările redacției