masterplan

Un Masterplan trebuie să răspundă nevoilor de dezvoltare pe termen mediu şi lung

Atâta timp cât Masterplanul General de Transporturi  este un document fără o asumare clară din partea Executivului , propunerea făcută de Victor Ponta, în viziunea liberalilor, este una total neserioasă  „Deși a fost lansat public de Ioan Rus, actualul ministru al Transporturilor, acest document nu a fost asumat de premierul Ponta  pentru că nici până astăzi nu a fost adoptat în vreo ședință de Guvern a Cabinetului Ponta. Demersul premierului privind semnarea unui acord politic pe 10 ani pe transporturi denotă disperarea cu care Victor Ponta încearcă să găsească teme pe care să le impună pe agenda publică pentru a-și dovedi performanța la guvernare. Realizarea unui astfel de consens pe 10 ani între forțele politice pe un Masterplan general de transporturi este un copy-paste marca Ponta  după unul dintre obiectivele fixate în programul prezentat de Klaus Iohannis și PNL în campania electorală pentru prezidențiale. Astfel, în stilul său caracteristic, Victor Ponta încearcă să se relegitimeze pe un domeniu în care a eșuat lamentabil și printr-un furt intelectual din programul România lucrului bine făcut impune public o temă care nu-i aparține. Propunerea lui Victor Ponta reprezintă un exercițiu strict de imagine, mai mult o contrapondere la Pactul pe Apărare inițiat de președintele României, domnul Klaus Iohannis și semnat  de către toate partidele parlamentare. Chiar dacă a renunțat la titlul de doctor dobândit prin plagiat, Victor Ponta continuă să folosească această metodă în actul de guvernare copiind inițiativa președintelui Iohannis. Astfel, Victor Ponta continuă să guverneze punctând doar la impresia artistică, fără o viziune și o strategia de guvernare în domeniul transporturilor”, a declarat Adrian Țolea. Prim-vicepreședintele PNL Arad spune că, prin invitarea partidelor politice de a semna un pact politic pentru autostrăzi, Guvernul condus de Victor Ponta încearcă să fugă de răspundere și să ascundă haosul creat în domeniul infrastructurii.

Gestul lui Victor Ponta reprezintă o încercare disperată de a transfera responsabilitatea guvernării în materie de autostrăzi și totodată recunoașterea propriei neputințe de a implementa un document strategic cerut și de partenerii europeni, condiție esențială pentru a accesa fondurile destinate dezvoltării infrastructurii în România. Sunt de notorietate bâlbele și declarațiile contradictorii ale miniștrilor PSD de la transporturi, Dan Șova și Ioan Rus, privind   tronsonul de autostradă Sibiu-Pitești, licitat la schimb cu București-Alexandria, precum și declarațiile lui Victor Ponta care și-a pus la bătaie mandatul de deputat în cazul în care Comarnic – Brașov nu se realizează până în anul 2016. Guvernul Ponta nu are legitimitatea să propună un astfel de document având în vedere capacitatea redusă de a performa in domeniul investițiilor publice și în special al construcțiilor de autostrăzi. Semnarea unui acord politic pe acest subiect  nu poate suplini lipsa de competență şi de responsabilitate a Guvernului Ponta de a implementa o strategie viabilă și sustenabilă în domeniul transporturilor și de a aplica un Masterplan General de Transporturi”, a mai declarat Adrian Țolea, spunând că PNL nu poate gira o astfel de propunere venită din partea lui Victor Ponta şi din partea unui Guvern care și-a dovedit limitele în actul de guvernare.   PNL nu respinge ideea unui astfel de pact, dar cu condiția ca acest demers să aibă la bază un Masterplan care să răspundă nevoilor de dezvoltare ale României pe termen mediu și lung. Mai mult se vrea ca acesta  să genereze investiții și locuri de muncă și să atragă mediul de afaceri autohton într-un parteneriat durabil și cu beneficii reale pentru întreaga societate.

Recomandările redacției