aeroportSăptămâna aceasta se fac ultimile demersuri pentru demararea modernizării Aeroportului Arad. Mai precis, după ce ultimele avize a fost obținute la finele anului trecut, precum și după ce, aerogara a ieșit câștigătoare în urma conflictului cu CNADNR, urmând să primească 2,9 milioane de euro, o ședință tehnică de aprobare a proiectului de modernizare va da tonul începerii lucrărilor.
De curând, conducerea Aeroportului Internațional Arad a anun­țat că, după aprobarea proiectului tehnic de modernizare și recompartimentare a aerogării, lucrările vor putea începe. „Ultimul aviz pentru ca lucrările să poată fi garantate financiar de Consiliul Județean au fost obținute. Toate documentele vor fi depuse la bancă de către firma care a câştigat licitaţia de modernizare a aeroportului, urmând ca să fie aprobată finanţarea pentru demararea lu­- crărilor. Lucrările vor fi finanțate printr-un credit furnizor, așa cum se știe, ceea ce înseamnă că, firma constructoare va suporta cheltuielile. Aeroportul va achita firmei cheltuielile în patru ani de zile. Garanția CJA este pentru situația în care, aeroportul nu va putea să-și achite datoriile către constructor. Săptămâna viitoare vom avea o şedinţă tehnică pentru aprobarea proiectului, după care constructorul va începe lucrările efec­tive”, a spus Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Internațional Arad.
Modernizarea Aeroportului Arad a revenit firmei Icco Energ din Braşov, firmă dispusă să investească din resursele proprii, până la recuperarea banilor. Investiţia se ridică la 8.186.601 lei fără TVA, adică peste 1,84 de milioane de euro.
Din punct de vedere tehnic, noua aerogară va permite ca fluxurile de pasageri să fie în conformitate cu normele europene şi cerinţele autorităţilor în materie. Lucrările vor fi capitale, de extindere, reamenajare şi modernizare. Clădirea în care se găsesc acum terminalele de plecări şi sosiri va deveni numai terminal de sosiri. O mare parte din Terminalul Cargo va fi recompartimentat şi transformat în terminal de plecări.
Potrivit proiectului de modernizare, investițiile ce urmează a fi derulate vor asigura un flux de minim 280 de pasageri la oră, faţă de 100 cât permite în prezent. La finalizarea investiţei, două aeronave cu o capacitate de 180 de locuri ar urma să poată opera concomitent.

Recomandările redacției