Aerogara arădeană va fi resuscitată, din vară aceasta urmând să aibă în sfârşit activitate, după o lungă perioadă „moartă“. Arădenii vor putea călătorii de la Arad, atât spre destinaţii interne, cât şi spre destinaţii internaţionale. Mai mult, lucrările de transformare a terminalului Cargo, în terminal de pasageri sunt pe ultima sută de metri, în această perioadă realizându-se ultimele dotări.

Aeroportul are un contract semnat cu un operator aerian care urmează să opereze spre mai multe destinaţii interne şi externe. Reprezentanţii acestuia au venit la Consiliul Judeţean să prezinte detalii despre activitatea ce va începe în următoarea perioadă. Este vorba de JOIN Regional Airlines, companie care reuneşte mai multe grupuri mici şi care vine cu un model nou de operare.

Aerogara noastră va avea curse „smart“ spre Bucureşti, iar ca destinaţii externe au fost anunţate Stuttgart, Viena şi Verona. Cursele au fost stabilite în funcţie de studii legate de destinaţiile dorite de arădeni, în funcţie de profilul călătorului local, interesat de afaceri, turism şi alte domenii. Pentru ca să existe, compania aeriană şi aeroportul vor colabora cu o firmă de consultanţă care va stimula activitatea.

„Din vară vom avea în sfârşit curse internaţionale şi interne de pe Aeroportul Arad, aşa cum anunţam în luna ianuarie. Mai mult decât atât, lucrările de modernizare a aeroportului sunt realizate în procent de 90 la sută, în prezent executându-se unele lucrări de dotare“, a spus Adrian Ţolea, preşedintele interimar al Consiliului Judeţean.  

Proiecte pentru motivarea călătorilor

Bernard Jacobs, preşedintele companiei Join Airlines a oferit asigurări că preţul biletelor va fi unul accesibil, nominalizând şi cursele de pe aeroportul arădean, spre Verona, Stuttgart şi Viena, respectiv Bucureşti – 6 zile din 7. Preşedintele companiei Join Airlines a menţionat că, în ceea ce priveşte cursa între Arad şi Viena, capitala Austriei nu reprezintă doar o destinaţie atractivă în sine, dar „oferă şi o gamă largă de conexiuni spre alte destinaţii din întreaga lume”.

Reprezentantul firmei de consultanţă prezent la conferinţă a oferit detalii despre ceea ce se doreşte pentru viitor. Se urmăresc parteneriate atât pe plan local, cât şi în destinaţiile spre care se va zbura, pe plan economic, administrativ, turistic şi sportiv. Pasagerii vor fi motivaţi să călătorească după ce vor fi încheiate parteneriate cu agenţii de turism, companii, cluburi sportive şi de tineret. Exemple inedite pentru Arad ar fi călători pentru ciclism, degustări de vinuri, sporturi pe apă. Pentru ca lucrurile să meargă şi mai bine în multe cazuri se va asigura şi transport auto. Vor putea exista şi pachete turistice care să motiveze arădenii.

Vizavi de Aeroportul Timişoara, aerogara arădeană va avea o activitate complementară, astfel încât, cursele pe destinaţii să nu se suprapună cu cele din judeţul vecin.

Compania JOIN Airlines va avea o bază în Arad şi dispune de trei avioane care vor opera pe teritoriul României, unul de 50 de locuri şi alte trei de peste 100 de locuri. O oportunitate pentru Aeroportul Arad ar fi inclusiv organizarea de curse charter, deoarece în proiectul companiei Join Airlines se prefigurează ca Aradul să fie punct de staţionare pentru cel puţin o aeronavă, ceea ce înseamnă că, Aradul poate fi punct de plecare şi pentru alte curse decât cele enumerate. Rezervările pentru zboruri se vor putea face cel mai probabil din luna aprilie. Pentru rezervare online, în condiţiile în care compania este în concurenţă cu alte companii va exista un cod ce va trebui introdus.

„Am ales Bucureştiul pentră că am considerat că Aeroportul din Arad are nevoie de o cursă zilnică spre capitala ţării. Aradul are propria piaţă, propriul potenţial şi considerăm că poate fi competitiv spre această destinaţie. Germania este o piaţă importantă din prisma conexiunilor economice pe care Aradul le are în partea de sud, prin firmele germane care îşi desfăşoară activităţi în judeţ, Stuttgart fiind o destinaţie extrem de solicitată. Acelaşi lucru îl putem spune despre zona de nord a Italiei, acolo unde traficul etnic există, în condiţiile în care mulţi cetăţeni români lucrează şi trăiesc în Italia. Dintr-o listă de 20 de destinaţii pe care le-am avut la dispoziţie, am considerat că aceste patru oraşe reprezintă un bun început pentru compania noastră”, a declarat Bernard Jacobs.

Terminalul de pasageri, gata în scurt timp

Cât priveşte modernizarea aerogării, extinderea terminalului de pasageri este de la 1.300 de metri pătraţi, la 4200 de metri pătraţi, adică de aproape trei ori mai mare. Actuala aerogară va fi destinată doar «sosirilor», în noua construcţie urmând să fie doar «plecările». Terminalul Cargo rămâne 700 de metri pătraţi, suficient pentru desfăşurarea activităţii. Se respectă astfel toate reglementările cerute.

Investiţiile s-au derulat pe bani obţinuţi dintr-un credit furnizor, făcut de Aeroportul Arad, în valoare de două milioane de euro. Practic, lucrările s-au finanţat pe finanţarea acordată de bancă constructorului. Creditul a fost garantat de Consiliul Judeţean şi va fi plătit de către Aeroport începând din luna septembrie 2016, timp de trei ani.

Recomandările redacției