Doar cinci din cele șapte milioane de autoturisme înmatriculate în România au Inspecția Tehnică Periodică valabilă și pot circula legal pe drumurile publice din țară, potrivit datelor publicate de Registrul Auto Român.

De asemenea, în România există aproape 19.000 de mașini non-euro, aproape 9.000 Euro 1, peste 280.000 Euro 2 și peste 730.000 Euro 3. Cele mai multe sunt Euro 4, peste 2,2 milioane. Electrice sunt doar puțin peste 8.000 de mașini. 

În anul 2020, 2,5% dintre mașinile controlate în trafic aveau ITP-ul expirat, fals sau anulat.

Cei care ciculă cu ITP-ul expirat, riscă o amendă între 1.305 și 2.900 de lei. Mai mult, îi va fi reținut și certificatul de înmatriculare al mașinii (talonul) și confiscate plăcuțele.

Totodată, în situația în care expiră ITP-ul, înmatricularea este suspendată automat. Așadar, dacă un conducător auto circulă cu ITP-ul expirat riscă și o amendă pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, valoarea totală a amenzii putând ajunge la 5.800 de lei.

Pentru a putea realiza ITP-ul mașinii în 2021, proprietarul mașinii trebuie să meargă la service cu următoarele documente: certificat de înmatriculare al autovehiculului (talonul) – original, sau după caz, autorizația provizorie de circulație; actul de identitate al conducătorului auto-original; poliță R.C.A. (Asigurare de Răspundere Civilă Auto) valabilă la data inspecției – original și cartea de identitate a autovehiculului (CIV) – original-securizată de R.A.R.

Prețul pentru inspecția tehnică periodică variază în funcție de service-ul ales, dar și de tipul autohevicului.

De asemenea, și valabilitatea ITP-ului variază. Mai exact, diferă în funcție de vechimea autovehicului, dar și de gabaritul ori destinația de utilizare a acestuia, conform b1.ro.

Recomandările redacției