Cererea de hârtie igienică a fost atât de mare în perioada pandemiei încât pentru a putea menţine rafturile pline, o serie de mari lanţuri de magazine din SUA, inclusiv CVS, Piggly Wiggly, Safeway şi 7-Eleven, au început să cumpere mărci din străinătate, în principal din Mexic, transmite AP. Retailerii spun că în pandemie au fost trebuia să dea dovadă de creativitate şi să înceapă să lucreze cu noi furnizori pentru a putea să pună la dispoziţia cumpărătorilor ceea ce au nevoie. Însă experţii se aşteaptă ca mărcile de hârtie igienică din Mexic şi alte ţări să fie doar o prezenţă temporară, până când producătorii americani vor putea să facă faţă cererii. Americanii utilizează mai multă hârtie igienică decât orice alte ţară, subliniază Patrick Penfield, profesor de logistică la Universitatea Syracuse şi de aceea Mexicul poate să livreze cantităţi mai mari spre SUA. În plus, magazinele americane au apelat la importuri din Mexic şi pentru alte produse în perioada pandemiei, precum dezinfectat de mâini, atunci când în SUA au existat deficienţe în aprovizionare.

Profesorul Patrick Penfield se aşteaptă ca producătorii americani să aibă probleme în a face faţă cererii în următoarele trei până la cinci luni. Unul dintre motive este şi faptul că acum oamenii merg mai mult la toaletă acasă în loc să meargă la birou sau şcoală. Potrivit firmei de cercetare de piaţă Nielsen, vânzările de hârtie igienică sunt cu 22% mai mari în acest an comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Recomandările redacției