Conducerea ANAF a dispus o serie de mãsuri, care sunt aplicate în scopul asigurării securității și sănătății personalului, dar și pentru protecția contribuabililor. În fiecare unitate fiscalã au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reînnoite permanent. Măsurile sunt necesare în scop preventiv, dar și pentru desfășurarea activității ANAF și a structurilor subordinate.   „Au fost stabilite punctele cheie și activitățile care necesitã un flux continuu, precum și  numãrul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaților ANAF, de exemplu la ghișeul unic, trezorerie, registratură, asistență contribuabili, relații cu publicul. O altă măsură este limitarea limitarea accesului în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât sã se evite crearea de cozi, stabilindu-se o distanțã de cel puțin 1,5 metri între personae. Sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: sãpun, prosoape hârtie, măști de protecție, mănuși de protecție și dezinfectanți pentru protecția acestora“, precizează Călin Arusti, purtător de cuvânt la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Arad. Acesta a mai adăugat că sunt asigurate, în regim de urgență, servicii de dezinsecție și dezinfecție a spațiilor în care își desfãșoară activitatea personalul ANAF. Toate ședințele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem videoconferință, iar delegațiile angajaților sunt suspendate în perioada următoare. Au fost  stabilite activitățile și sunt identificați salariații care își pot desfășura munca de la distanță, respectiv 50% din totalul angajaților ANAF. „La intrarea în toate sediile este afișat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanță cu ANAF.  Menționăm că, până la aceastã dată, nu sunt cazuri de infectare cu Covid-19 în rândul angajaților ANAF“, a mai spus Călin Arusti.

Recomandările redacției