Agenția Națională de Administare Fiscală recomandă contribuabililor, și în perioada decretării stării de alertă, interacțiunea la distanță cu unitățile fiscale, pentru a nu fi zădărnicit efortul întregii societăți de limitare a răspândirii infectării cu noul Coronavirus.     Astfel, conducerea ANAF a dispus continuarea implementării măsurilor de protecție a contribuabililor și a angajaților, care sunt în totală concordanță cu recomandările specialiștilor în sănătate publică și normele generale de apărare împotriva infectării cu noul Coronavirus SARS-CoV 2. Măsurile adoptate sunt necesare în scop preventiv, dar și pentru desfășurarea activității în bune condiții, pentru toți cei implicați. În acest scop se vor prelucra, și în perioada stării de alertă, informațiile și măsurile de protecție pentru prevenirea infectării cu noul Coronavirus SARS-CoV 2, cu toții angajații; angajații vor purta, în mod obligatoriu, măști de protecție (medicale/non-medicale), mâinile vor fi igienizate ori de câte ori este nevoie. Sunt monitorizate stocurile de materiale de protecție la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent; temperatura angajaților va fi măsurată zilnic, la începerea programului de lucru; sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea în fiecare unitate fiscală și dispensere cu substanțe dezinfectante. De asemenea, punctele de acces în unitățile fiscale sunt dotate cu măști pentru vizitatori și soluții pentru dezinfectarea mâinilor, iar spațiile și suprafețele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafețele de lucru vor fi dezinfectate periodic. Totodată  se menține programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerărilor la intrarea/ieșirea din incinta unităților fiscale și pentru limitarea numărului de angajați prezenți în același timp, în aceeași incintă. Toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferință, iar delegațiile/deplasările angajaților sunt suspendate în perioada următoare.  Se va asigura o distanță de minimum 1,5 metri între angajații care lucrează la birouri, orientate față-spate sau spate-spate. La  intrarea în toate sediile este afișat, în continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanță cu ANAF. „De asemenea se va extinde utilizarea semnăturilor digitale, la nivelul aparatului propriu și al structurilor teritoriale ale ANAF. În același timp, procesul de digitalizare a instituției este accelerat, în vederea extinderii capacității de furnizare online a serviciilor ANAF. Pentru gestionarea prevenirii răspândirii noului Coronavirus SARS-CoV 2 se vor adopta noi măsuri sau vor fi menținute cele existente, în funcție de evoluția situației, care este monitorizată permanent“, a precizat Călin Arusti, purtător de cuvânt la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Arad.

Recomandările redacției