Agenția Națională de Administrare Fis­cală a semnat contractul privind dezvol­ta­rea sistemului informatic SAF-T, iar finali- zarea acestuia este planificată pentru luna iulie 2021.
În perioada ianuarie-februarie, vor avea loc consultări între Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală cu reprezentanți ai mediului de afaceri, dezvoltatorii de software de contabilitate și CECCAR, pentru asigurarea unei înțelegeri comune a modului de implementare a sistemului. De asemenea, consultările vor viza și analiza elementelor critice ale sis­temului: capabilitățile SAF-T, impactul schimbărilor asupra sistemelor interne ale companiilor, fluxul procesului de control fis­cal, standardul SAF-T, tipul de date
Termenul de raportare a fișierului SAF-T de către companii va fi definit având la bază analizele efectuate în cadrul consultărilor, experiența altor administrații fis­cale europene, dar și posibilitățile reale de ajustare a sistemelor informatice de către companii.
Reamintim că Agenția Națională de Administrare Fiscală (A.N.A.F.), în calitate de Beneficiar, implementează cu sprijinul Ministerului Finanțelor proiectul intitulat „Consolidarea capacității Agenției Națio­nale de Administrare Fiscală de a susține ini­țiativele de modernizare” – cod SIPOCA 604.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă consolidarea capacității Agenției Naționale de Administrare Fiscală de a susține inițiativele de modernizare, prin introducerea de servicii publice electronice ce optimizează procesele decizionale orientate către mediul de afaceri, inclusiv prin implementarea unui fișier standard internațional de audit pentru toți operatorii economici.
„Digitalizarea și aplicarea de standarde în colaborarea dintre adminis­trația fiscală și contribuabili deter­mină creșterea gradului de încredere reciprocă prin asigurarea unui nivel ridicat de transparență și predictibilitate. SAF-T va contribui la asigurarea echității în derularea activităților economice, precum și la îmbunătățirea conformării voluntare prin reducerea efortului ambelor părți în ceea ce privește alocarea resurselor umane și materiale. În decursul următoarelor luni vom continua să informăm contribuabilii cu privire la implementarea SAF-T, în scopul pregătirii acestora pentru conformarea cu cerințele de export ale fișierului standard de control fiscal”, a precizat Călin Arusti, purtător de cuvânt la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Arad. 

Recomandările redacției