bugetPrimăria Municipiului Arad a contestat nivelul maxim de cheltuieli de personal primit de la bugetul de stat, solicitând reluarea analizei necesarului de cheltuieli şi suplimentarea sumei, însă răspunsul la această solicitare a fost negativ.
În aceste condiţii, primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, a susţinut, miercuri, într-o confe­rinţă de presă, că angajările în Primărie şi în instituţiile din subordine vor fi blocate, în acest an.
„Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, a dimi­nuat plafonul de salarizare în municipiul Arad. Noi avem un plafon mai mic de cât necesarul cu 30 la sută astfel încât Aradului i se blochează angajările, astfel, implicit se blo­chează dorinţa de a-şi realiza obligaţiile faţă de societate. Pentru că serviciile publice rea­lizate de Primăria Municipiului Arad, de Poliţia Locală, de Filarmonica de Stat Arad trebuie să fie realizate cu un nu­măr optim de funcţionari”, a spus primarul.
Conform adresei trimise Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Arad, ataşată Bugetului General de Venituri şi Cheltuieli pe anul 2015, plafonul reparatizat, în sumă de 109.111.000 lei, este sub nivelul execuţiei cheltuielilor de personal pe anul 2014, care a fost de 116.100.000 lei.
În adresa municipalităţii se specifică faptul că în cazul în care suma nu va fi suplimentată, la Primăria Municipiului Arad vor fi blocate angajările pentru cele 51 de posturi vacante „absolut necesare pentru funcţionarea în bune condiţii a instituţiei”.
De asemenea, în adresă se mai menţionează că la Poliţia Locală nu se va putea acorda norma de hrană prevăzută de legislaţia în vigoare şi nu se vor putea ocupa cele 78 de posturi vacante din cadrul oraganigramei.
La Centrul de Îngrijire a Persoanelor Vârstnice nu se vor putea ocupa cele 17 posturi vacante, şi nu se va putea aloca majoarea salarială prevăzută de le­gislaţia în vigoare.
În aceeaşi situaţie se află şi Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad, care nu va putea să facă angajări pe cele 64 de posturi vacante, nu va putea acorda majorarea salarială pentru venituri mici şi nu va putea organiza promovările de personal.
La Filarmonica de Stat Arad nu se vor putea ocupa cele 27 de posturi vacante şi nu se vor putea organiza promovările de personal.
Totodată, municipalitatea nu va putea să susţină programul „Şcoală după şcoală”, program care presupune plata unor cheltuieli de personal pentru cadrele didactice care prestează această activitate.
Municipalitatea a cerut suplimentarea necesarului de cheltuieli cu suma de 12.767.000 lei.

Recomandările redacției