Băuturile răcoritoare de tip ceai de pe piaţa românească au un conţinut de minimum doi aditivi alimentari (E-uri), nivelul maxim fiind de opt, potrivit rezultatelor unui proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate, derulat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPS România).

 

 

 

Foto: AGERPRES ARHIVA – Autor: ALEX TUDOR

În cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri de produse, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim de la următorii distribuitori: Coca – Cola HBC România (Nestea: 2-3 E-uri), Quadrant Amroq Beverages (Lipton Ice Tea: 3 E-uri), Carrefour (Ice Tea: 7 E-uri), real, – Hypermarket (Băutură răcoritoare necarbonatată, aromă de ceai şi lămâie: 7 E-uri) şi Lidl Discount (Ice Tea, lămâie: 8 E-uri).

Astfel, din cele 14 tipuri de băuturi răcoritoare de tip ceai analizate, 28,57% conţin 2 E-uri, 35,71% au 3 E-uri, iar 21,42% au un conţinut de 7 E-uri, iar din punct de vedere al conţinutului de zahăr şi/sau îndulcitori: 35,71% au atât zahăr cât şi îndulcitori, 28,57% având doar zahăr, se arată într-un comunicat al ANPCPPS România, remis marţi AGERPRES.

În perioada iulie-august 2013, ANPCPPS a realizat un studiu pe etichetele produselor de pe piaţa din România, pentru ca alegerea consumatorului să fie făcută în cunoştinţă de cauză.
AGERPRES/(AS-autor: Daniel Cocoru, editor: Andreea Marinescu)

 

Recomandările redacției