Anularea portării unui număr de telefon se poate face în anumite condiții

0
307

În ultima vreme se observă o adevărată frenezie în ce privește  telefonia mobilă și serviciile de date. În mod sigur și pandemia de Covid-19 a avut rolul său, în acest boom. Sigur toate acestea implică și tot felul de migrări și veniri de la o companie la alta. Până la urmă, însă fiecare decide pentru sine. Printre probleme este și portarea dar și operația inversă, adică anularea portării. Cum se face acest lucru? Printr-o cerere, care trebuie depusă, preferabil, la reprezentanța operatorului unde a fost solicitata initial portarea. Daca utilizatorul dorește să solicite anularea procesului de portare, trebuie să țină cont de faptul că are la dispoziție o perioadă foarte scurtă. Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înaintea momentului convenit pentru realizarea portării. În cazul depășirii acestui termen, portarea numărului va fi finalizată. Întreaga perioadă de portare este, în condiții normale, de trei zile lucrătoare. Formularul tip, care trebuie completat pentru a iniția anularea portării, poate fi obținut de la furnizorul acceptor (noul furnizor), fiind disponibil și pe pagina de internet a acestuia, sau de pe www.portabilitate.ro. Operatorii de telefonie trebuie să ofere utilizatorilor, gratuit, toate informațiile legate de procesul de portare, inclusiv prin intermediul serviciului de relații cu clienții și pe pagina proprie de internet. În același timp, operatorii sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor, în cadrul oficiilor comerciale, formularele necesare portării, precum și procedura de depunere, de validare și de anulare a cererii de portare. Potrivit ANCOM, în cursul anului 2020, „Autoritatea a primit în total 144 de petiții privind procesul de portare, din care 34 s-au referit la anularea procesului de portare și 12 la alocarea numerelor de telefon provizorii. În prima jumatate a acestui an, au fost primite 78 de petiții, din care 22 au avut ca subiect anularea portarii și 3 alocarea de numere provizorii“. ANCOM recomandă utilizatorilor să analizeze cu atenție contractele pe care le semneaza, acordând o atenție sporită documentelor destinate procesului de portare, în special secțiunii referitoare la alocarea numărului provizoriu, și, nu în ultimul rând, să ceară de la furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de anulare, contracte etc.) și să le păstreze.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.