De la introducerea serviciului de portabilitate în România, în 21 octombrie 2008, peste 6,3 milioane de numere au fost transferate între reţele. Dintre acestea, 5,5 milioane sunt numere de telefonie mobilă (86%) şi peste 800.000 de numere, sunt de telefonie fixă.  În anul 2019 au fost portate 958.821 de numere de telefon, din care 93% (895.083) sunt numere de telefonie mobilă, şi doar 63.738 sunt numere de telefonie fixă, a anunţat vineri Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). „Media lunară de portări aferentă anului 2019 este în uşoară creştere faţă de anul anterior, de la 77.543 în 2018 la 79.902 de portări. În lunile mai, decembrie şi ianuarie s-au portat cele mai multe numere: 89.584, 88.317, respectiv 88.183 de numere portate“, precizează ANCOM. În 2019, 81% din numărul de portări au fost realizate de către persoane fizice şi 19% de către persoane juridice.  În procesele de portare desfăşurate în anul 2019 au fost implicaţi 32 de furnizori de telefonie fixă şi mobilă. Furnizorii de telefonie mobilă au reuşit în anul 2019 să atragă prin portare 895.083 de utilizatori. Din cele 895.083 de numere de telefonie mobilă portate în 2019, aproape jumătate, mai exact 47% au fost numere de cartele preplătite. „Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 346 de petiţii pe tema portabilităţii, cele mai multe fiind generate de anumite probleme tehnice apărute în derularea procesului de portare, respectiv întârzierea mesajelor introduse de furnizori în baza de date centralizată (BDC) sau probleme de rutare. Alte probleme semnalate de utilizatori s-au referit la anularea proceselor de portare, la cererea utilizatorilor, precum şi la întârzierea realizării procesului de portare“, informează autoritatea. Portabilitatea numerelor de telefon le oferă utilizatorilor libertate deplină de alegere pentru că permite păstrarea numărului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie. Utilizatorii care doresc să-şi porteze numărul de telefon sunt sfătuiţi să verifice contractul pe care îl au cu operatorul actual; în cazul în care sunt încă în perioada minimă contractuală, cel mai probabil vor fi în situaţia de a plăti penalităţi pentru rezilierea anticipată a contractului, în special dacă au şi un terminal achiziţionat de la furnizor.

Recomandările redacției