Automotoarele Malaxa, conform pressalert.ro, sunt vechi de aproape un secol și circulă pe linia de tren Arad – Curtici, o magistrală modernizată cu sute de milioane de euro, potrivit Asociației Pro Infrastructură.

Aceste trenuri din parcul CFR Călători sunt descrise de către Asociație drept „epave”, al căror loc ar trebui să fie la fiare vechi și nicidecum în circulație.

Asociația Pro Infrastructură (API) reclamă, astfel, incapacitatea Ministerului Transporturilor, care nu a mai cumpărat de peste 15 ani material rulant nou și strategia CFR Călători care investește în reparațiile locomotivelor Diesel, vechi de 50 de ani, reparații care pot ajunge să coste aproape jumătate din prețul unei locomotive noi.

Ultimele trenuri noi pe care le-a cumpărat CFR Călători au fost automotoarele Desiro – Săgeata Albastră, acum mai bine de 15 ani.

„Această epavă nu a ieșit din bombardament sau de pe o linie moartă de la fiare vechi! Acest automotor, de pe vremea Regelui Carol al II-lea (nu glumim), circulă zilnic, cu călători, pe linia Arad-Curtici, fiind operat de CFR Călători pe o linie electrificată și modernizată acum cinci ani cu sute de milioane de euro”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Între Arad și Curtici linia de tren este modernizată, lucrările de reabilitare fiind avansate pe secțiunea Simeria – Arad (Valea Mureșului). Pe lângă consumul mare de carburant și lipsa dotărilor, API subliniază că astfel de trenuri ar reprezenta un pericol și pentru siguranța feroviară.

Recomandările redacției