Problemele de pe Arad – Șiria nu par să se mai sfârșească. Drumul groazei pare blestemat, iar arădenii nu prea au șanse să îl vadă în condiții normale prea curând. Principalul blestem al unuia dintre cele mai circulate drumuri din județul nostru este acela că a încăput pe mâinile firmei Sylcontrans, renumită pentru lucrările de proastă calitate pe care le efectuează în județul nostru și nu numai. Destinul oricărui drum a cărui licitație este atribuită firmei Sylcontrans este pecetluit: drumul este făcut praf.

Cum s-a ajuns însă în situația ca unul dintre cele mai circulate și importante drumuri din județ să încapă pe mâinile celei mai neserioase firme de construcții? Răspunsul ar trebui oferit arădenilor de către judecătorii care i-au atribuit această lucrare. Sylcontrans a câștigat lucrarea pentru că a depus contestație, iar judecătorii au decis că această firmă este cea mai potrivită pentru a efectua lucrările. Aceiași judecători ar trebui însă să își asume măcar o parte din vina pentru lucrarea de mântuială pe care Sylcontrans o face acum.

Arădenii din întreg județul au ajuns bătaia de joc a acestei firme. Drumul Arad – Șiria este făcut pur și simplu în bătaie de joc. Din cauza modului deficitar în care au fost efectuate lucrările la drum, Consiliul Județean Arad a decis refacerea lucrărilor la un moment dat, pe cheltuiala firmei, însă lucrurile nu s-au îmbunătățit de atunci. Din contră. Stratul de beton asfaltic, folosit ca strat de legătură între fundația unui drum și stratul de uzură, ca fundație la trotuarele de asfalt, se dezintegrează pur și simplu. Și suntem într-un stadiu în care lucrările ar fi trebuit să se apropie de final.

În schimb, în acest moment, drumul Arad – Șiria este unul abandonat, lucrările decurg mai degrabă invers decât să avanseze, iar ceea ce s-a construit până acum are nevoie de… reconstrucție. Cu toate astea, Sylcontrans participă la alte licitații din județ, preia o grămadă de lucrări și pe toate le efectuează prost.

De obicei, când mergeam la Arad alegeam să conduc pe ruta Ghioroc, din cauza drumului acesta fantomă. M-am oprit în Șiria și am fost luat la rost că sunt chior și nu văd că pe șantierul acesta nu mai este niciun picior de muncitor. A început să se lase cu jigniri și injurii la adresa președintelui Consiliului Județean Arad, dar și la adresa noastră, a presei. După mai multe discuții, am abandonat discuția cu acești turbulenți din centrul Șiriei.

Și normal, după ce m-am urcat în mașină, injuriile au continuat la adresa mea , injurii de mamă, și la adresa Consiliului Județean, în vizor fiind luat domnul Cionca.

După ce mi-am terminat ce aveam de făcut la Arad, m-am întors pe șantierul Arad-Horia-Șiria. Aici, în zona unde era un canton, alte trei mașini de teren oprite. Altă serie de înjurături la adresa președintelui, spunându-mi că ei nu au văzut nici un picior de muncitor pe acest șantier și ce face Cionca de nu vede? „Constructorul ăsta nu are nici un interes să își termine lucrările“, îmi punea unul dintre ei. „Are mai multe lucrări începute, în mai multe zone ale județului și vai de calitatea lor. Acest drum Arad – Șiria trebuie făcut de la început. Dacă rămâne așa, când va fi gata și se va circula pe el nu va rezista nici o lună de zile. Cel care deține Sylcontrans licitează peste tot. Începe lucrările și le lasă așa“, mai spune omul.

Acum răzuie pe la Pâncota, iar materialul rezultat din răzuire îl pune în structura drumului. Atunci acesta se poate numi asfalt?

Eu nu le-aș da voie să mai liciteze până nu își termină lucrarea începută. Orice firmă ar fi câștigat această licitație, lucrările ar fi fost aproape de finalizare.

Într-o conversație telefonică avută cu Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean, acesta mi-a spus: „Vă dați seama că eu sunt pus într-o postură foartea proastă față de arădeni cu acest drum. Nu m-aș fi gândit că acest constructor ar putea fi capabil de așa ceva. Iar la alte contracte să nu se aștepte să le semnez până nu vor încheia lucrările începute pe celelalte șantiere. Această firmă ne-a încurcat cu acest drum care trebuia să se apropie de final. Sunt sigur că dacă se ocupa altă firmă de lucrările la acest drum, acum ne aflam la finalizare și nu am fi întâmpinat atâtea probleme și discuții din partea cetățenilor“

Voicu Sida

 

  • PamPALAU ARADEAN spune:

    bag sama e mare Krokodilul sef, de la silicozatrans, in stele mi se arata ca de gabaritul tehnodormitus, oabeni ce au participat ‘din vremuri stramosesti’…. la propasirea urbei ziridaviene (si mai ales au cotizat corect si la timp la toti participantii ospatului… ) . Pina flora si fauna nu este controlata conform mUE , tot asa o fi inca vreo citeva decenii. Vorba medicului specialist „racul-canecrul- e boala GREA”

  • Angajat Inteco spune:

    Auzi bă, de Inteco Holding când o sa scrieti că își bate joc de Arădeni?
    N-ai voie sa scrii ca ești sclavul lu’ Palcu!

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției