Valul scumpirilor se pare că nu se mai oprește și a ajuns la serviciile de curierat. Din cauza scumpirii carburanţilor a căror preț continuă să crească, de la o zi la alta,  costul comenzilor pe care le facem online va fi mai mare. Jumătate dintre firmele de curierat şi-au anunţat deja intenţia să mărească tarifele, iar asta înseamnă că vom plăti mai mult chiar şi cu doi lei pentru fiecare colet care ne este livrat la uşă, conform surselor Observator.

,,Până în prezent, am reuşit să acomodăm fluctuaţiile economice. La un cost al combustibililor cu 48% mai mare decât anul trecut, nu mai putem face acest lucru pentru livrarea la domiciliu”, spune Elena Stoica reprezentant companie curierat

Așadar jumătate dintre firmele de curierat care operează în România au anunţat scumpiri în cel mai scurt timp.

,,Creşterile de tarife sunt între 5 şi 15%. Pentru o creştere de preţuri, putem primi o calitate mai bună, iar cei care, până la urmă primesc votul de încredere de la retaileri şi să primească această creştere, să o investească efectiv în calitate”, declară Daniel Nicolae, cofondator platformă IT.

Așadar, preţul mediu al livrării s-ar putea scumpi de la 15 lei, cât este acum, la peste 17 lei, dacă scumpirea e de 15 procente. Costul final al livrării, cel simţit de cumpărători, este decis de retaileri.

,,Probabil că cei mici vor pune aceste costuri mai departe către client, fie într-un fel transparent, cu acesta este costul suplimentar pentru livrare pentru un coş sub o anumită valoare, fie netransparent, dar tot ok, adică inclus în preţ”, spune  Cosmin Costea, consultant e-commerce.

Conform datelor Eurostat  unul din doi români care folosesc internetul au făcut cel puţin o comandă online, în 2021. La finalul anului trecut, piaţa comerţului online valora 6,2 miliarde de euro, în creştere cu 11 procente faţă de 2020. 

Comerţul online a fost afectat şi de impactul emoţional al războiului din Ucraina. Volumul livrărilor a scăzut cu cel puţin 10 procente, în ultima lună. 

Sursa Observator

Recomandările redacției