Arădenii și receptarea noului: ce se întâmplă când nu suntem pregătiți de schimbări

1
488

Trotinetiști, trotinetari, trotinete, trei cuvinte stabilite de curând în limbajul oamenilor din Arad care, de cele mai multe ori, le utilizează alături de cuvinte necuviincioase. Un lucru este indubitabil, trotinetele și oamenii care aleg să se deplaseze cu ele, nu plac multor  arădeni.  

Cu surle și trâmbițe, la sfârșitul primăverii, trotinetele s-au instalat în Arad. Scopul de bază al trotinetelor este să ușureze circulația oamenilor dintr-un punct în altul. Mai mult de-atât, trotinetele reprezintă un mijloc de transport ieftin și rapid care poluează semnificativ mai puțin mediul înconjurător, decât o fac autovehiculele. Astfel, trotinetele electrice nu sunt doar practice, ci și un simbol al schimbării și al inovației. Cum a fost întâmpinată schimbarea la Arad? Cu multe impedimente. 

Orice schimbare trebuie premeditată. Doritorii de a circula cu trotinetele s-au trezit că nu au pe unde să o facă, pistele de biciclete există doar în unele zone ale Aradului, pe străzile lăturalnice acestea fiind, de cele mai multe ori, ocupate de mașini care confundă locurile de parcare cu pistele de bicicletă. Astfel, trotinetiștii fiind obligați să circule pe trotuare, piste de biciclete și carosabil, ceea ce a deranjat multă lume. 

,,Circulam regulamentar pe partea carosabilă, la o intersecție, o femeie mi-a cedat trecerea, lucru pe care nu trebuia să-l facă pentru că avea prioritate. În acel moment, în loc să merg pe pistă, am mers pe trotuar. Exact după asta, am fost oprit de un echipaj al poliției care m-a amendat cu 290 de lei, fără nicio avertizare.’’, ne-a declarat, revoltat, un arădean. 

Aradul este, fără doar și poate, un oraș reticent în fața schimbării. Este de datoria noastră, a tuturor, să receptăm și să consolidăm schimbarea prin acțiune și atitudine, pentru modernizarea și înflorirea orașului. Lucrurile făcute de izbeliște au capacitatea de a-și manifesta neajunsurile și golurile în timp. Din acest motiv integrarea noului trebuie să fie planificată în concordanță cu posibilitățile orașului. 

1 COMENTARIU

  1. No nu mai spune…..revoltatule. In fiecare seara sunt la plimbare pe calea Victoriei, unde exista pista de biciclete, rar sunt masini parcate pe pista si ghici….din 10 trotinetisti (si biciclisti) 12 circula pe trotuar. ce sa mai punem la socoteala faptul ca nici nu au sisteme de avertizare sonora…doar zboara pe langa tine, nici macar nu incetinesc majoritatea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.