„Arme” contra nemulțumirilor pentru serviciile de internet și telefonie

0
525

În ultimul timp, am primit mai multe întrebări de la cititorii noștri, care vizau posibilitățile de a renunța la un furnizor de telefonie sau de servicii de internet. Mulți dintre acești oameni  credeau că sunt „captivi ” pe viață la un furnizor. Tocmai de aceea, vrem să aducem câteva informații utile pentru beneficiari. Astfel, modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului. Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract cum ar fi: servicii oferite, tarife, modul de tarifare etc., are obligaţia să își informeze abonații despre conținutul modificărilor. Acestea se vor face prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri. Notificările privind intenția de a modifica unilateral contractul, trebuie să fie transmise de operator printr-unul din următoarele mijloace:  e-mail,  SMS, contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz în care va fi însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării. De asemenea, aceste documente mai pot fi transmise prin fax sau   scrisoare. Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare.  Pe de altă parte, cum pot răspunde clienții care nu sunt mulțumiți? Unde și cum se poate depune o reclamație ? În ipoteza în care furnizorul a modificat contractul fără să te notifice sau nu te-a informat despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate în secţiunea „Sesizează ANCOM”. Pentru a afla mai multe detalii despre contractele încheiate cu operatorii și despre informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet, se poate  consulta InfoCentrul ANCOM. Așadar, există suficiente „arme” de a răspunde într-un fel sau altul dacă nu sunteți mulțumiți ori aveți o nelămurire cu privire la serviciile de telefonie sau de internet.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.