CET ULALAReprezentanţii asociaţiilor de proprietari din municipiu s-au plâns conducerii Autorităţii Naţionale de Re­gle­- mentare pentru Serviciile Comunitare (ANRSC) cu privire la faptul că CET-ul întârzie semnarea noilor contracte de furnizare a energiei termice. Vasile Arion, prim-vicepreşedintele Uniunii Locale a Asociaţiilor Locative Arad (ULALA) susţine că noile contracte, mai avantajoase pentru locatari, ar fi trebuit să intre în vigoare în urmă cu câţiva ani, însă acest lucru nu s-a întâmplat. „Din 2008 trebuiau schim­bate aceste contracte. În urma negocierilor purtate, cei de la CET s-au angajat că le vor pune în aplicare de la 1 Decembrie. Ei abia acum notifică asociaţiile de proprietari, de unde cer mai multe date, de parcă nu ar avea cu acestea contracte în derulare, de parcă în toate cazurile s-ar încheia contracte noi. Se cer informaţii despre suprafaţa utilă, despre suprafeţele radiante, despre suprafeţele radiante ale agenţilor economici din condominium. Toate acestea trebuie actualizate, ţinându-se cont de cei care au ieşit ilegal din sistem, dar au plătit amenda. În funcţie de aceste informaţii se va face împărţirea cheltuielilor, dacă se defectează contorul”, spune Arion.
Mai mult, preşedinţii unor asociaţii de proprietari se plâng că toate informaţiile solicitate de CET se pot obţine doar apelând la sprijinul unei firme de specialitate, ceea ce presupune cheltuieli în plus. „Pentru a face inventarul suprafeţei echivalente, o firmă mi-a cerut 16 lei de apartament”, susţine preşedintele unei asociaţii de proprietari din municipiu.
ANRSC cere ca schimbarea să se facă în ritm alert
În ceea ce-i priveşte, reprezentanţii ANRSC susţin că este recomandabil ca valoarea facturilor să se sta­bilească în funcţie de consumul fiecăruia, nu de suprafaţa utilă. „Mă bucur că ope­ratorul a demarat operaţiunea de modificare a contractelor. Ru­gămintea mea este să se continue în ritm alert, să ajungem la finalizare”, a răspuns Doru Ciocan, preşedintele ANRSC, asta, nu înainte de a se arăta mirat de faptul că la Arad nu au fost montate încă contoare care să măsoare şi temperatura apei calde furnizate consumatorilor.
Vechea bază de date a CET ar putea fi reactivată
Pe de altă parte, conducerea CET-H explică care este situaţia în momentul de faţă. „În cursul lunii decembrie 2013 a fost stabilit conţinutul adresei de înaintare, prin care solicitam reprezentanţilor asociaţiilor completarea şi depunerea în copii a unor date şi documente necesare întocmirii noilor contracte de furnizare a energiei termice. Această adresă a fost co­mu­- nicată clienţilor odată cu factura lunii decembrie 2013. În momentul de faţă am colectat şi colectăm încă adresele cu actele şi datele solicitate având pe rol, în lucru, primele contracte”, susţin repre­zentanţii CET-H. În ceea ce priveşte motivul pentru care au solicitat noi informaţii, cei de la CET-H susţin că actualizarea bazei de date este necesară „în vederea completării titularului de contract, ţinând cont de faptul ca foarte multe asociaţii au dobândit personalitate juridică, neanunţându-ne despre acest aspect, în baza noastră de date rămânând cu titulatura de asociaţie de locatari.” Angajaţii furnizorului de energie termică au ţinut să precizeze că utilizatorii au obligaţia să ofere date despre suprafaţa echivalentă termic, aşa cum reiese din conţinutul anexei 2 de la contract. „Anexa urmează a se completa pe baza inventarului transmis de către acesta, iar cu acordul repre­zentanţilor ULAL, în cazul necomunicării de către reprezentanţii asociaţiilor a suprafeţei echivalente termic, vom completa datele din Anexa 2, cu cele existente în evidenţele societăţii”, mai susţin reprezentanţii CET-H.

Recomandările redacției