ULAL Arad reamintește asociațiilor de proprietari despre faptul că sunt obligate să-și actualizeze acordul de asociere și statutul asociației de proprietari, precum și să voteze regulamentul condominiului. Apoi trebuie  să depună toate aceste documente la Judecătoria Arad, în conformitate cu prevederile Legii nr. 196/2018. „Obligativitatea actualizării documentelor asociației a intrat în vigoare începând din septembrie 2018, prin articolul 107, litera c) a Legii nr. 196/2018 și se aplică tuturor asociațiilor de proprietari care au documentele actualizate înainte de această dată, în baza vechii Legi nr. 230/2007, care a fost abrogată. Regulamentul condominiului este un document de ordine interioară al asociației de proprietari care conține regulile și condițiile de folosință a părților comune ale condominiului și normele de conduită și bună vecinătate dintre proprietari, care trebuie adoptat de proprietarii din condominii”, precizează Dorina Lupșe ,președinte ULAL Arad. De asemenea, asociațiile de proprietari au obligația să întocmească, să actualizeze și să păstreze cartea tehnică a construcției și jurnalul evenimentelor, conform Legii nr. 196/2018, respectiv Legii nr. 10/1995. Asociațiile de proprietari au obligația să întocmească, să actualizeze și să păstreze cartea de imobil în conformitate cu Legea nr. 196/2018 și HG nr. 1375/2006.

Recomandările redacției