Conform Hotărârii Guvernului nr. 634/2016, alegerile parlamentare vor avea loc în data de 11 decembrie 2016. Potrivit    calendarului electoral stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 635/2016, campania electorală pentru acest scrutin se va desfășura în perioada 11 noiembrie – 10 decembrie. Până în data de 2 noiembrie AEP va stabili, cu avizul MAE, sediile secțiilor de votare din străinătate din afara misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, secţiilor consulare şi institutelor culturale. O noutate pentru operatorii de calculator ai secțiilor de votare și pentru experții electorali o reprezintă majorarea indemnizației, de la 85 de lei, cât a fost la alegerile locale, la 150 de lei, măsură prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 637/2016. Potrivit aceluiași act normativ, suma totală alocată de Guvern pentru buna organizare a alegerilor parlamentare este de 227,7 milioane lei, fondurile necesare fiind prevăzute, pe categorii de cheltuieli, în bugetele Ministerului Afacerilor Interne (MAI), MAE, AEP, Servi-ciu­lui Român de Telecomunicații (STS), Institutului Național de Statistică (INS). Prin Hotărârea Guvernului nr. 636/2016 privind măsurile tehnice necesare bunei organizări și desfășurări a ale­gerilor pentru Senat și Camera Deputaților, sunt detaliate atri­buțiile și sarcinile ce revin tuturor instituțiilor și entităților implicate în organizarea și desfășurarea scrutinului din data de 11 decembrie 2016.
(G.C.)

Recomandările redacției