Atenție mare la escrocii care profită de COVID-19! Cum sunt păcăliți clienții băncilor în SUA, Marea Britanie și Italia

0
582

Băncile din Marea Britanie, Statele Unite, dar şi din alte ţări, precum Italia, intensifică măsurile de prevenire a fraudelor, pentru a proteja clienţii împotriva escrocilor dornici să exploateze pandemia coronavirusului prin vânzări false de produse medicale şi programe guvernamentale de sprijin, transmite Reuters. În timp ce britanicii sunt consemnaţi la domiciliu, unele bănci au spus că clienţii au fost deja atraşi de escroci care se prezentau ca reprezentanţi ai unor bănci, ai guvernului sau furnizori de servicii de sănătate, pentru a convinge victimele să le predea parolele sau alte date sensibile.

Frauda este, de asemenea, în creştere în Statele Unite, unde autorităţile de reglementare au avertizat cu privire la escrocherii legate de investiţii şi furturi de date. În Marea Britanie, băncile Barclays, HSBC, Lloyds Banking Group şi Royal Bank of Scotland au lansat campanii pe reţelele de socializare pentru a demasca aceste fraude. Metro Bank a anunţat că echipa sa de anti-fraudă funcţionează permanent pentru a ajuta clienţii afectaţi. Băncile au spus că escrocii foloseau o serie de metode pentru a prăda oamenii. E-mailurile pentru „phishing”, transferurile bancare autorizate şi schemele care implică cumpărarea sau falsa vânzare de bunuri sau servicii sunt în creştere, alături de fraude mai complexe „de deturnare a plăţilor”, concepute pentru a determina companiile să facă plăţi mari în numerar. Un astfel de exemplu este cel în care unor proprietari de afaceri li s-a cerut să plătească 25.000 de lire sterline (29.370 USD) către o iniţiativă falsă de sprijin guvernamental numită „Schema centrală a angajatorilor”, creată pentru a acoperi salariile bolnavilor în timpul epidemiei.O sursă bancară din Marea Britanie a declarat că o altă victimă a efectuat o plată semnificativă către o „obligaţiune COVOID”, legată în mod fraudulos de guvernul britanic. Băncile au declarat că astfel de erori de tipărire au fost adesea comise în mod deliberat de către escroci pentru a da autenticitate cererii, în special dacă expeditorul s-a prezentat ca fiind director executiv sau un coleg care cere destinatarului să ia măsuri rapide. Sursa bancară din Marea Britanie a declarat că un alt client a fost convins prin e-mail să trimită o plată transfrontalieră într-un cont fals, după ce fraudatorii au spus că contul legitim a fost „îngheţat de guvernul grec”.

„Acest virus nu va opri infractorii şi fraudatorii, dimpotrivă, îi va încuraja. În prezent sunt mai îngrijorat ca oricând în această privinţă”, a declarat pentru Reuters Richard Meddings, preşedintele băncii de retail TSB. „Oamenii vor fi acasă, vor primi apeluri telefonice şi texte de la persoane care pretind că sunt băncile lor, în care vor fi întrebaţi despre evenimentele anulate şi planurile de călătorie şi vor oferi rambursări”, a mai avertizat acesta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.