Mii de elevi de clasa a VIII-a, a XI-a și a XII-a au participat, ieri, la prima probă a simulărilor pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat. Doi dintre ei au fost eliminați din examen. „În perioada 13.03-17.03.2017 au loc probele scrise din cadrul simulării Examenului de Bacalaureat Național pentru elevii de clasele a XII-a și a XI-a, precum și simularea Evaluării Naționale pentru elevii de clasa a VIII-a. Azi (n.r. ieri) 13 martie 2017 a avut loc simularea la  Limba și literatura română atât pentru elevii de liceu cât și pentru viitorii absolvenți de clasa a VIII-a. În ceea ce privește Examenul de Bacalaureat Național, Proba A – Limba și literatura română- din numărul total de elevi  de 5.726 (2.804 clasa a XII-a și 2.922 clasa aXI-a), au participat 4.989 (2.499 prezenți la clasa a XII-a și 2.490 la clasa a XI-a), restul  fiind absenți.  La simularea Evaluării Naționale, din numărul de 3.621 de elevi de clasa a VIII-a, au fost prezenți 3.317, 314 fiind absenți. Atât la Proba A din cadrul Examenului de bacalaureat național cât și la Evaluare Națională au existat câte un eliminat, la Colegiul Tehnologic de Industrie Alimentară Arad, respectiv Școala Gimnazială Ilarion Felea Arad”, susține Laura Nădăban, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Arad (IȘJ).
Potrivit reprezentanților IȘJ, scopul simulărilor este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile și standardele examenului cât și, pe de altă parte, realizarea unei analize, în condiții de examen, pentru a se afla nivelul de pregătire al elevilor. „Se preconizează ca profesorii, împreună cu elevii și părinții acestora, să  analizeze rezultatele  simulărilor și să gândească   planuri de remediere și îmbunătăţire   a  calităţii nivelului de pregătire al candidaţilor. Prin implementarea acestor planuri se dorește  ca, la momentul examenului, elevii să fie capabili de rezultate superioare celor din anii anteriori.  Totodată, simularile reprezintă un exercițiu pentru toți factorii implicați de a verifica și remedia, dacă este necesar, eventualele disfuncționalități de ordin logistic pentru desfășurarea în cele mai bune condiții ale examenelor”, mai spune Laura Nădăban.
(L.Ș.)

Recomandările redacției