Am auzit deseori, de cozile interminabile de la vama Nădlac și de nemulțumirile șoferilor care intră sau ies din țară. Pentru a veni în ajutorul transportatorilor și a elimina discomfortul creat de blocajul format de TIR-uri  pe DN 7 și pe  breteaua de acces pe autostrada A1, de luni 15 martie, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara a luat hotărârea că, autovehiculele nu mai pot folosi breteaua de acces spre A1, pe sensul Nădlac și  Nădlac 2, șoferi fiind direcționați din sensul giratoriu de pe DN 7G km 6+667, pe autostrada A1 către Arad. Măsura a fost luată din cauza cozilor care se formau de până la 15 km. Deseori, pentru a nu sta în coloană, mulți șoferi ,,fentau”coada pe  drum vechi, care vine dinspre Pecica în autostradă, tranzitând până în apropierea localității Nădlac, de unde forțau intrarea în coloana existentă pe A1. Din această cauză, DN 7 se blochează de foarte multe ori. Astfel breteaua a fost  închisă circulației traficului greu de marfă și va fi semnalizată corespunzător, înainte de intrarea în sensul giratoriu.

Hotărârea poate că ajută la fluidizarea traficului, însă a creat nemulțumiri în rândul administratiei locale.

Primaria consideră că prin luarea acestei decizii, orașul are numai de pierdut. Deoarece TIR-urile coborau deseori de pe autostradă pentru alimentare la operatorii economici din localitate, de asemenea pe teritoriul orașului  sunt societăți comerciale care au ca obiect de activitate transportul de mărfuri și autoturisme, cu autocamioane și care pentru a putea tranzita punctul de trecere a frontierei sunt obligate sa treacă pe la sediile avute în localitate, pentru efectuarea diferitelor formalități. De asemenea, există și spălătorii de mașini pe raza localității,  care ofereau servicii camionagiilor. Astfel, agenții economici din Nădlac au de suferit enorm, prin luarea acestei decizii. Din acest motiv, conducere orașului a înaintat o cerere către conducerea Ministerului Transporturilor și Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, pentru a debloca breteaua de acces spre autostrada A1. Închiderea bretelei respective este  ca și cum s-ar tăia oxigenul  pentru oraș, spun nădlăcanii.

Recomandările redacției