CurticiLocuitorii din Curtici au ajuns în pragul disperării din cauza TIR-urilor care tranzitează oraşul. În aceste con­diţii, Primăria şi Consiliul Local a înaintat două memorii către Guvern şi Minis­- terul Transporturilor, cerând guvernanţilor să finalizeze lucrările la pasajul de la ieşire din Arad, pentru că doar astfel locuitorii vor fi scutiţi de neplăcerile făcute de maşinile de mare tonaj. „Vă supunem atenţiei o problemă extrem de gravă cu care se confruntă oraşul Curtici din cauza opririi lucrărilor pentru realizarea celor două pasaje de supratraversare a căii fe­rate, situate pe centura Aradului (DN 7). Astfel, din cauza celor două treceri la nivel cu calea ferată care sunt foarte circulate se creează cozi interminabile de autovehicule (în special TIR-uri). În ultimul timp, tot mai multe camioane care se deplasează spre Oradea ocolesc trecerea la ni­vel cu calea ferată, virând la stânga spre Curtici, de unde ies pe DJ 792 C până la intersecţia cu DN 79, Arad – Oradea (am anexat o hartă a traseului la care ne referim)”, se arată în cele două memorii.
Accidente din cauza traficului
Reprezentanţii curticenilor mai spun că oraşul nu are şosea de centură, iar în Zona Liberă există două mari societăţi comerciale de transport care deţin împreună câteva sute de camioane, astfel încât traficul greu este infernal, fiind vorba de aproximativ 350 de camioane. „Vă solici­tăm finalizarea cât mai urgentă a celor două pasaje de pe Centura Aradului pentru ca oraşul nostru să nu mai fie invadat de traficul greu. Străzile principale pe care se circulă sunt foarte înguste, iar o parte din case sunt construite din chirpici. Locuin­ţele sunt supuse unor forţe enorme, iar locuitorii sunt disperaţi. Pe lângă acest aspect, există şi problema tuturor participanţilor la trafic care sunt nevoiţi să traverseze şoseaua de centură. Se petrec foarte multe accidente din cauza cozilor de ca­mi­oane şi a vizibilităţii reduse a şo­- ferilor. Cei mai afectaţi sunt na­ve­tiştii din localităţile vecine Aradului: Curtici, Macea, Sânmartin, Şo- fronea şi  Dorobanţi”, se mai arată în cele două memorii.
Semnatarii scrisorilor mai spun că finalizarea celor două pasaje rutiere reprezintă o prioritate pentru că DN 7 este un drum foarte circulat. „Blocajele rutiere frecvente creează timpi suplimentari de aşteptare pentru TIR-uri şi implicit inconveniente agenţilor economici din România. Pentru străinii care intră în Vestul României – cei mai mulţi pe DN 7, prin Vama Nădlac – primul municipiu prin care trec este Aradul. Ima­ginea unui drum aflat permanent în construcţie, traficul blocat şi timpii de aşteptare creează o primă impresie foarte proastă pentru România. Până la realizarea autostrăzii care va lega Nădlac de Bucureşti, finalizarea pasajelor de pe centura Aradului este importantă pentru atragerea turiştilor care vin cu ma­şina din Occident şi se îndreaptă spre munte sau spre Marea Neagră”, susţin în încheiere autorităţile din Curtici.

Recomandările redacției