Inaugurată cu mare fast, în 2012, Autostrada A1, Arad- Timişoara, a intrat din nou în reparaţii. Constructorul şi Administratorul drumului au decis să reasfalteze 8 porţiuni din tronson, chiar înainte ca şoseaua să iasă din garanţie. Până acum, specialiştii nu au reuşit să-şi dea seama din ce cauză cedează asfaltul, atât de des. Prin gesturile pe care le fac, muncitorii le sugereaza soferilor că trebuie să o lase mai încet, fiindcă pe autostradă trebuie să circule… cu grijă şi cu vizetă scăzută. Muncitorii au decopertat în ultimele zile aproximativ 300 de metri de asfalt, din Autostrada A1, pe sensul de mers spre Timişoara. Procedura a mai fost aplicată până acum, pe acelaşi tronson, din cauza apariţiei unor denivelări şi chiar a unor gropi, în condiţiile în care drumul a fost finalizat în urmă cu doar 2 ani. Soluţia de remediere constă în înlocuirea stratului defect, apoi se frezează, se amorsează şi se pune la loc stratul de legătură şi stratul de uzură şi sperăm că ăsta rămîne. Mici văluriri la partea superioară. Ne-a surprins şi ca să fie sigur că nu apar faianţări şi gropi am decis să înlocuim ambele straturi, a spus inginerul Dacian Căgule. Autostrada Arad Timişoara a fost dată în folosinţă în urmă cu aproape doi ani, garanţia urmând să expire în luna octombrie a acestui an. Problema este că asfaltul a cedat în foarte multe locuri, iar muncitorii au tot intervenit pentru remedierea problemelor, astupând gropile sau reasfaltînd porţiuni însemnate din Autostradă. Porţiunea de autostradă dintre Arad şi Timişoara face parte dintr-un proiect mai amplu, tronsonul 4 Pan European, care ar trebui să lege România de Vestul Europei. O altă parte din acest drum, care să asigure continuitatea până în Ungaria, ar trebui să fie finalizată la începutul anului 2015.

 

Recomandările redacției