autostradaAutostrada Nădlac – Arad, parte a Autostrăzii A 1 Bucureşti – Nădlac, parte, la rândul său, a coridorului IV european, pare să aibă soartă de obiectiv demn de Cartea recordurilor: conform unei relatări apărute pe siteul Realitatea.net, 28 de kilometri din această arteră auto a ţării şi a Europei au şanse tot mai mici să iasă din starea de construcţie neterminată deşi încheierea lucrărilor a fost promisă, cu surle şi trâmbiţe, pentru acest an care mai are puţin şi trece în istorie. Potrivit sursei, este vorba de primul lot al tronsonului Nădlac – Arad (22,2 kilometri), și de alţi 6 kilometri din lotul II (tronsonul de legătură a autostrăzii cu nodul rutier de la Pecica).
Sursa afirmă că în urmă cu doar două săptămâni conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADN), dădea ca sigură deschiderea circulației, certitudinea este acum condiționată de… vreme: „În ultimele zile vremea nu a ținut cu noi. Sperăm ca în luna decembrie vremea să permită constructorului să realizeze ultimele lucrări așa încât până la sărbători să dăm drumul circulației”, au declarat reprezentanți ai CNADN citaţi de sursă.
Cu toate că beneficiarul şi viitorul administrator al autostrăzii (CNADNR), manifesta un optimism încurajator şi dătător de speranţe, Astaldi – Max Boegl, constructorul selectat pentru continuarea celor celor două tronsoane lăsate vraiște de Romstrade și Alpine, se arată mult mai rezervat: în acelaşi timp în care CNADN îşi făcea publice speranţele, reprezentanţi ai Astaldi-Max Boegl declarau că „Încercăm să recuperăm întâr­zi­e­rile din perioada în care a plouat. Dacă avem noroc şi vremea ţine cu noi, sperăm să finalizăm pri­mul lot şi drumul de legătură şi alţi patru kilometri din lotul II”, spuneau constructorii (aşadar nu şase kilometri, cum nădăjduiau cei din CNADN).

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției