autostradaLucrările de construire a Autostrăzii Arad-Timişoara au fost finalizate în totali­tate, constructorii anunţând, la sfârşitul săptămânii trecute, că restricţiile de circulaţie au fost ridicate şi că a început perioada de graţie.
Octavian Braşai, consultantul autos­trăzii a declarat, la recepţia lucrării, că nu mai sunt probleme pe autostradă, că toate restricţiile au fost ridicate, că se poate circula cu maxim 130 km/oră şi că timp de doi ani se vor putea repara eventuale probleme ce vor mai apărea, deoarece atât este şi garanţia. „Această recepţie are două anexe în care se trec lucrările care nu sunt finalizate sau care s-a constatat că nu sunt bine făcute. Toate acestea sunt rezolvate în prezent. Ur­mează o perioadă de doi ani de ga­ranţie, apoi se va face ultima recepţie. În acest interval, dacă vor apărea lucrări care necesită reparaţii se vor face de către constructor, fără cheltuieli în plus“, a explicat Octavian Braşai, într-o conferinţă de presă susţinută la Timişoara.
Potrivit consultantului, Autostrada Arad-Timişoara are cel mai scăzut preţ pe kilometru, în comparaţie cu alte autostrăzi din România. Emil Rusoi, reprezentantul CNADNR care a participat la recepţia lucrărilor de pe această autostradă a spus că nu s-au dat penalităţi de la CNADNR către constructorii autostrăzii deoarece au fost acordate extensii de timp.
Şeful de şantier, Laurenţiu Stavrat a spus, la rândul său, că pe Autostrada Arad-Timişoara au fost construite 11 poduri, s-au făcut trei milioane de metri cubi de săpături şi este o suprafaţă de asfalt de două milioane de metri pătraţi.
Lucrările la autostrada dintre Arad şi Timişoara au început în 2009, iar termenul de finalizare era de 24 de luni, însă în decembrie 2011 ea a fost deschisă traficului fără ca şantierul să fie închis.
De la deschiderea circulaţiei, pe autostradă au avut loc de mai multe ori reparaţii, în paralel cu lucrările prevăzute în proiect. De pe autostradă lipsesc momentan parcările, benzinăriile, parapeții pasajelor, rampele pentru persoanele cu handicap și telefoanele de urgență.
Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri şi face parte din Coridorul IV Pan-european. Lucrările au fost executate de consorţiul FCC Construccion şi Astaldi.
Lucrările la Autostrada Arad-Nădlac vor fi reluate
În altă ordine de idei, trebuie spus că lucrările pe ultimul tronson de autostradă, cel care ar urma să lege şoselele româ­nești de mare viteză de cele din Ungaria, ar putea fi reluate în câteva săptămâni. Italienii de la Astaldi au câștigat licitația pentru porţiunea de 22 de kilometri dintre Pecica şi Nădlac.
Contractul pentru finalizarea tronso­nu­lui de autostradă a fost preluat de Astaldi, însă muncitorii firmei italiene nu se vor apuca imediat de lucru pentru că urmează două săptămâni în care desemnarea constructorului poate fi contestată.
Pe tronsonul de Autostradă Pecica – Nădlac, lucrările sunt finalizate în propor­ție de 27%. Lucrarea a fost abandonată după ce statul a costatat că patronul firmei Romstrade, Nelu Iordache, a făcut prin intermediul societăţii achiziţii personale. La lotul doi, care are 16 kilometri, lucrările sunt gata în proporție de 80%, dar momen­tan sunt sistate, pentru că firma de construc­ții Alpine Bau a cerut intrarea în in­solvență. Atunci, statul a organizat o nouă licitaţie.

Recomandările redacției