Compania de Drumuri a reziliat contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură. Inaugurarea celor 21 de kilometri devine, astfel, incertă.

„CNAIR a reziliat contractul lotului 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva! La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc şi executanţii lui din CNAIR au persistat în şantajarea constructorului şi obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanţiei tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii. Imaginaţi-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniştii din domeniul infrastructurii de transport aşa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial. Nodul Holdea (parte a altui contract cu acelaşi antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus şi nici plătit în cel reziliat astăzi”. scrie Asociaţia Pro Infrastructură, pe Facebook.

În concluzie, potrivit reprezentanţilor API, inaugurarea celor 21 de km devine incertă. „Singurul lucru sigur este că statul român va pierde definitiv garanţia de 4 ani şi că vom avea mulţi ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, conchide API. Marţi, asociaţia care monitorizează stadiul lucrărilor de infrastructură spunea că lotul 3 este perfect folosibil.  Alba-neagra cu contractul Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva era finalizat încă din data de 12 august. Atunci, însă, Comisia de recepţie a CNAIR a refuzat începerea procedurilor de recepţie pentru cei 21 de kilometri de autostradă, construiţi între Ilia şi Holdea.  CNAIR a decis să deschidă doar lotul 4 din Autostrada Lugoj-Deva şi să preia unilateral de la constructorul lotului 3 bretelele care să permită descărcarea traficului de pe lotul 4. În schimb, constructorul lotului 3 a primit termen de 10 zile pentru remedierea unor probleme descoperite de CNAIR.   

Joi, în ziua expirării termenului, până la ora 16, CNAIR nu a emis nicio informare cu privire la situaţia tronsonului Ilia – Holdea, iar directorul CNAIR, Sorin Scarlat, şi purtătorul de cuvânt al instituţiei, Alin Şerbănescu, nu au răspuns la telefon. La rândul lor, constructorii au refuzat să ofere informaţii. Anterior, ministrul Transporturilor ameninţa compania cu rezilierea contractului: „În acest moment, această firmă, Comsa SA, este în pericol să păţească următoarele lucruri: unu – rezilierea contractului. Doi: reţinerea sumelor care sunt depuse drept garanţie, neplata restului care trebuie plătit de companie şi certificatul negativ constatator. Deci nu stăm să negociem”.

Asociaţia Pro Infrastructură semnala că lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva putea fi inaugurat în urmă cu două săptămâni şi că ministrul Transporturilor Cuc şi directorul CNAIR Sorin Scarlat recunosc că autostrada e circulabilă, însă doar în condiţiile în care constructorul acceptă o extindere a garanţiei de la 4 la 10 ani.  „Este greu de înţeles cum tronsonul nu este bun pentru trafic dacă antreprenorul garantează 4 ani, însă brusc devine apt dacă se oferă 10…”, susţineau reprezentanţii API.

sursa: adev.ro/pwxtyn

Recomandările redacției