Comisia Europeană a cerut joi Franţei şi Marii Britanii să reducă tarifele impuse trenurilor care trec prin tunelul care traversează Canalul Mânecii, considerate un obstacol în calea dezvoltării traficului feroviar, inclusiv pentru cel de marfă, relatează AFP.

‘Tunelul de sub Canalul Mânecii nu este utilizat la capacitate maximă din cauza preţurilor excesive’, a afirmat într-un comunicat comisarul european pentru transporturi, Siim Kallas, pentru a explica trimiterea acestui ‘aviz motivat’.

Franţa şi Marea Britanie au o perioadă de două luni pentru a răspunde acestui aviz, în caz contrar Comisia poate sesiza Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, care ar putea impune sancţiuni financiare.

Din cauza preţurilor, ‘un volum mai mare de mărfuri sunt transportate pe cale rutieră’, a mai spus Kallas. ‘Tarifele impuse operatorilor feroviari de marfă şi clienţilor lor sunt excesive, iar pasagerii trebuie să plătească un preţ ridicat pentru bilete. Sistemul actual împiedică, de asemenea, o dezvoltare a sectorului feroviar’, afirmă Comisia Europeană.

Doar o singură companie de transport feroviar de călători, Eurostar, filială a SNCF, utilizează acest tunel, în pofida deschiderii acestei pieţe pentru companiile concurente la 1 ianuarie 2010, a precizat Comisia Europeană.

Compania feroviară germană Deutsche Bahn a obţinut săptămâna trecută undă verde din partea Comisiei Interguvernamentale (CIG), responsabilă cu securitatea în tunelul de sub Canalul Mânecii, pentru a începe circulaţia trenurilor de călători între Franţa şi Anglia. (AS – autor: Mihaela Moise, editor: Tudor Martalogu)

 

Lasă un răspuns

Recomandările redacției