bugetBugetul general de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2015 va fi supus votului, vineri, într-o şedinţă a Consiliului Local Municipal, la finele lunii febru­arie proiectul fiind aprobat din cauza limitării plafonului salariilor din administraţia locală.
Primarul Municipiului Arad,
Gheorghe Falcă, a anunţat, luni, că a primit de la Trezorerie un document conform căruia plafonul a fost repartizat în condiţiile agreate de municipalitate.
„Deşi era atribuţia Prefecturii să echilibreze plafonul cu bugetele locale, am constatat reaua voinţă a Prefecturii şi de aceea, astăzi (n.r. luni), i-am chemat pe cei de la Finanţe la Primărie. După ce am vorbit la Ministerul Finanţelor vă pot spune că soluţia a fost în mâna Prefecturii şi cei de la Finanţe o ştiau, doar că, ordinul pentru a îndeplini această soluţie trebuia să vină de la Prefectură. Cei de la Finanţe ne-au explicat procedura pe care trebuie s-o facem, schimbând dânşii un document prin care au repartizat plafonul. În acest moment, dacă cei de la Finanţe îşi respectă cuvântul dat în biroul primarului, vineri vom avea bugetul aprobat şi putem începe procedurile de întreţinere a oraşului, procedurile de dezvoltare a oraşului”, a explicat primarul.
Edilul-şef a mai spus că Prefectura a avut nevoie de două săptămâni „să-şi dea seama că a greşit”.
„Săptămâna trecută, consilierul PSD Marin Lupaş a programat o întâlnire pe tema plafonării salariilor, însă prefectul nu a venit. Eu ştiu că domnului prefect îi este foarte greu să înţeleagă administraţia şi atribuţiile pe care le are. Eu am cerut Ministerului Finanţelor o negociere între părţi şi s-a rezolvat fără sprijinul prefectului. Asta arată cât de dispuşi sunt cei de la Prefectură să lucreze în parteneriat cu alte instituţii”, a mai adăugat primarul.
De asemenea, Gheorghe Falcă a mai spus că va organiza o întâlnire cu directorii instituţiilor din subordinea Primăriei pentru a le explica, încă odată, câţi oameni trebuia să concedieze în cazul în care se limita plafonul de salarizare.
„Am văzut manageri ai instituţiilor din subordinea Primăriei că se cam codeau să spună care este situaţia în cazul în care se limitează plafonul. Unii chiar le-au spus angajaţilor ca problemele vor fi rezolvate de prefect”, a mai precizat primarul.
Plafonul reparatizat, iniţial, pentru cheltuielile de personal a fost în sumă de 109.111.000 lei, sub nivelul execuţiei cheltuielilor de personal pe anul 2014 (116.100.000 lei). Municipalitatea a cerut suplimentarea necesarului de cheltuieli cu suma de 12.767.000 lei.

Recomandările redacției