Presa locală a scris nenumărate articole despre pistele de biciclete făcute după ureche în municipiu. Asta, în condiţiile în care Aradul avea nevoie de piste pentru biciclişti, iar faptul că acestea au fost făcute reprezintă o realizare. Rămân însă o serie de semne de întrebare cu privire la modul în care au fost realizate.

Zilele trecute, problema pistelor a stârnit dezbateri aprinse pe Facebook, după ce un arădean a postat câteva poze de la un accident petrecut în zona podului Traian. Adrian Păscuţiu dorea să tragă astfel un semnal de alarmă cu privire la calitatea lucrărilor. „Atenţie la pista de biciclete!!! Pericol de accidente. Vă postez câteva poze făcute de mine sub podul Traian unde am fost matorul a 3 accidente în lanţ dintre care unul foarte grav, accidente datorate calităţii pistelor de biciclete”, scrie arădeanul. În continuare, acesta se întreabă dacă au fost recepţionate şi dacă nu, de ce au fost date în folosinţă.

Postarea a strâns zeci de comentarii, oamenii arătându-şi nemulţumirea. Constructorii ăia au şefi, care au luat lucrări, pentru care li s-a alocat un buget… îţi dai seama că nimeni nu controlează chastiile astea, cât şi ce materiale se folosesc etc etc… Aşa că, constructorii îşi fac de cap că ştiu că nimeni nu îi controlează”, scrie o persoană, în timp ce un alt utilizator al reţelei de socializare pune punctul pe i: „A trasat nişte linii pe asfalt la fel ca şi parcările cu plata numai că aici e vorba de protecția bicicliștilor şi de vieți omenești puse în pericol de nişte inconştienţi…!!!”. De asemenea, sunt voci care susţin că vopseaua care a fost aplicată pe piste nu este antiderapantă, aşa cum ar fi trebuit să fie.

Primăria arată cu degetul înspre constructor

În ceea ce-i priveşte, reprezentanţii Primăriei susţin că lucrarea nu a fost încă recepționată, această operațiune urmând să fie făcută în perioada următoare, astfel încât deocamdată responsabilitatea cade în sarcina constructorului. „Se va face o adresă către proiectant pentru a solicita un punct de vedere. Până la recepționarea lucrării, responsabilitatea în ce privește șantierul, revine în totalitate constructoruluiˮ, spun cei de la Primărie.

Capcane pentru biciclişti pe Calea Radnei

Vă reamintim că în numerele trecute ale ziarului nostru scriam despre faptul că, pe Calea Radnei pista de bicliclete este de fapt o adevărată capcană pentru biciclişti. Asta, în condiţiile în care ocupă o jumătate din banda din dreapta, astfel încât şoferii care circulă pe banda cu pricina trebuie să pătrundă şi pe pistă, mai ales la orele de vârf, când traficul este foarte aglomerat şi vor să îşi continue drumul pe strada Şiriei. Mai trebuie spus că pista cu pricina a fost „construită” (de fapt au fost trase nişte linii pe asfalt) pe una dintre cele mai circulate artere din ţară, am putea spune, pentru că majoritate maşinilor care vin de pe DN 7 (parte a Coridorului IV Pan European) şi urmează să îşi continue drumul spre vama Nădlac trebuie să treacă pe acolo.

În plus, anumite piste au fost costruite pe o parte şi alta a străzilor, lăsând doar bandă foarte îngustă pentru maşini, iar ulterior porţiuni întregi de pistă au fost sparte, după modelul Meşterului Manole, cum scria la vremea respectivă Glasul Aradului.

Recomandările redacției