Casele de marcat trebuie conectate la serverele finanțelor până în 30 noiembrie

0
485

Până la sfârșitul primului semestru, companiile mari aveau obligația să-și conecteze casele de marcat fiscale la serverele ANAF. Și contribuabilii mici și mijlocii trebuie să facă acest lucru, însă pentru ei termenul limită este până la 30 noiembrie 2021. Cei care vor achiziționa case de marcat după data de 1 decembrie 2021, se vor conecta la data instalării. Excepție fac comercianții care utilizează aceste case de marcat în zone fără acoperire în privința comunicațiilor electronice. Aceștia vor trebui să transmită o declarație, care se găsește în ordin, dar va fi în format PDF cu XML atașat. Lunar, ANAF va transmite prin SPV mesaje despre eventuale disfuncționalități privind fișierele transmise de casele de marcat. Mai este o întrebare, pusă de cei mai mulți dintre contribuabili, în ceea ce privește tipul caselor de marcat: pentru ce aparate de marcat electronice fiscale se realizează conectarea? Pentru toate modelele de aparate de marcat electronice fiscale instalate în zonele deservite de  rețelele de comunicații pentru care Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică ICI București a eliberat aviz tehnic favorabil și, după caz, supliment de aviz, conform prevederilor legale, stabilite la art.3, alin. (7) din OUG nr. 28/1999. După realizarea conectării aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic, conform  procedurii, operatorul economic deținător al aparatului de marcat, poate verifica, prin intermediul serviciului Spațiu Privat Virtual, eventuale mesaje pe care sistemul informatic le poate transmite, referitoare la disfuncționalitățile transmiterii fișierelor de la AMEF (aparate de marcat electronic fiscale) la sistemul informatic. Prin  acest demers se dorește o creștere a gradului de tarnsparență, dar și a colectării taxelor și impozitelor datorate de către companii. Harta zonelor deservite de rețelele de comunicații publicată pe pagina oficială de internet a ANCOM poate fi consultată           accesând link-ul următor: https://www.aisemnal.ro/home. Prin acest demers Finanțele vor să obțină o mai bună colectare a taxelor și impozitelor. De asemenea, se mai face un pas în marele proiect de digitalizare a serviciilor publice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.