Persoanele care s-au abținut de la mâncărurile de origine animală în tot Postul Crăciunului trebuie să aibă mare grijă cu alimentația în aceste ultime zile dinaintea sărbătorii.
Uite ce trebuie să consumi în această săptă­mână pentru a nu suferi organismul un șoc la Masa de Crăciun.
Fibrele vă ajută sistemul digestiv
Speciliștii în nutriție susțin ca în ultima săptămână de Post este indicat să consu­mați morcov, ţelină, păstârnac, ridichi, sfeclă, gulii, cartofi dulci, precum şi ardei sau roşii, legume fibroase care vor ajuta siste­mul digestiv. Pe lângă o alimentație corectă, aceștia mai îndeamnă și la mișcare, iar plimbările în aer li­ber vă ajută să vă întăriți sistemul imunitar.
Proteinele, pe primul plan
De asemnea, după o perioadă îndelungată de restricții alimentare este bine să consumați în mod regulat proteine vegetale. Începând cu leguminoasele cum sunt năutul, lintea, și continuând cu produsele derivate din soia sau înlocuitorii vegetali de carne, toa­te aceste ingrediente ne ajuta să ne menți­nem și pe perioada postului capacitatea de a digera eficient proteinele. Astfel, când veți începe să mâncați produse tradi­ționale, veți avea o tranziție lipsită de disconfort.
Fructe bogate în enzime
O altă soluție o reprezintă fructele bogate în enzime proteolitice, cum e cazul ananasului. Papaya este un alt fruct tropical bogat în enzime digestive, la fel și mango.
Atenție la Masa de Crăciun
Chiar și așa, dacă țineți cont de aceste sfaturi, în primele zile ale Crăciunului integrarea produselor pe bază de carne trebuie făcută gradual, în cantități moderate la fie­care masă, pe durata a 2-4 zile. Altfel, riscați să aveți probleme de indigestie.

Recomandările redacției