Știm foarte bine că  arădenii și românii în general de abia că au o cheie cu care deblochează mașina, dar și pe aia o uită în contact, pe bancheta din spate, pe scaunul șoferului, pe scaunul din dreapta șoferului, oriunde, dar nu la ei în mână. De cele mai multe ori se întâmplă ca mașina să se închidă automat și cheile să rămână înăuntru și noi afară.

„No, amu-i bai”, cum ar zice ardeleanul.

Altă cheie de rezervă nu avem, „că de ce?! doar nu suntem fraieri”,nu ne mai comparăm cu nemții, care în asemenea situații dramatice din viață fac o plimbare până la sertarul din casă unde își depozitează cheia de rezervă a mașinii. Cheie, care se află împreună cu actele importante, subliniem „importante”, deoarece este important pentru ei să nu dea sute de euro la un specialist auto, care să le deschidă mașina.

În fine, nici bani de specialist auto nu avem, că… România! Întrebarea întrebătoare este: ce ne facem?

Cu siguranță, nu ne putem face cheie de rezervă, dar putem să apelăm la metode mult mai simple pentru rezolvarea problemei, că doar pentru situații de felul acesta s-a inventat românul.

Potrivit unui mecanic auto din Arad, o metodă la îndemâna fiecărui șofer uituc este următoarea: „să ia o sârmă, pe care să o curbeze în formă de „L”, să tragă în sus de cordonul de cauciuc numit cheder, situat deasupra ferestrei mașinii de pe partea șoferului, astfel încât, să rămână un spațiu prin care poate fi introdusă sârma în interiorul mașinii. Odată introdusă, sârma se agață de butonul deblocator, situat pe portiera din față” sau putem scoate 600 de lei din buzunar pentru o nouă cheie.

Astea fiind spuse, suntem români și „ne descurcăm!”.

Recomandările redacției