Fotografie-0148Judeţul a găzduit, la sfârşitul săptămânii, cea de a VI-a ediţie a Raliului Aradului, competiţie catalogată ca fiind etapă (a doua) în Campionatului Naţional de Raliuri, Raliul Aradului contând şi în Trofeul European de Raliuri FIA. Prima zi a Raliului Aradului a fost dominată de Simone Tempestini (Peugeot 207 S2000), cel care a câştigat patru probe din cinci. Singura specială pe care a pierdut-o a fost PS2, însă şi aici a pierdut doar 0.3 secunde faţă de Gergo Szabo. Aşadar, tânărul reprezentant al Napoca Rally Academy a încheiat ziua cu un avans de 42.6 secunde în fruntea clasamentului general. Dan Gârtofan (Skoda Fabia S2000) clasându-se pe locul al II-lea, iar pe poziţia a treia Bogdan Marişca (Subaru Impreza R4). A doua zi a întrecerii a fost marcată de evenimente surprinzătoare, marele perdant fiind tânărul Simone Tempestini care a avut un incident pe PS7, care l-a făcut însă să ajungă la sosire cu pană la una din roţi şi să piardă un minut şi jumătate. Chiar şi aşa, tânărul pilot se afla pe poziţia a cincea înainte de ultima specială. Dar din păcate, Simone Tempestini nu a reuşit să ia startul pe PS8 din cauza pompei de ulei care a cedat. Aşadar tânărul italian părăseşte Raliul Aradului fără niciun punct, deşi a fost foarte aproape de victorie. Dar marele câştigător, atât al zilei, cât şi al etapei, a fost Edwin Keleti, care a triumfat după ce la finalul primei zile de concurs se afla doar pe a cincea poziţie, la peste un minut în urma liderului Simone Tempestini, podiumul fiind completat de Dan Gârtofan locul al II-lea, iar pe locul al III-a s-a clasat Bogdan Marişca.
De menţionat că la European Rally Trophy, a obţinul victoria echipajul Rashid Al-Ketbi/ Karina Hepperle, la volanul unui Ford Fiesta R5. Pe locul al Doilea au încheiat românii Sebastian Barbu/Sergiu Itu (Mitsubishi Lăncer EVO X R4), iar ultima treaptă a podiumului i-a revenit echipajului maghiar Janos Puskadi / Bârna Godor (Skoda Fabia S2000). Pilotul din Dubai a dus un duel cu Barbu pe primele speciale de vineri, însă ulterior s-a distanţat şi a terminat raliul cu un avans de 17.3 secunde în faţa tânărului pilot roman. La volanul unui Subaru Impreza, Pal Lovasz a ocupat a patra poziţie până la speciala cu numărul 10, când a sărit în decor. Atât Lovasz cât şi navigatorul său, Andras Diebel, au scăpat teferi însă nu au putut continua.

Recomandările redacției