miting cfrPeste 4.000 de sindicaliștii din cadrul CFR – după cum aprecia un lider sindical arădean și nu doar… 2.500 cum estima presa bucureșteană – au protestat ieri, de la orele dimineții, mai întâi în fața Ministerului Trasporturilor și mai apoi în fața sediului Guvernului. Protestul a fost îndreptat împotriva situației în care se găsește acum această importantă ramură a economiei românești
După cum preciza Marian Epure – liderul Sindicatului Liber Mișcare Comercială Arad, care a fost prezent la București alături de protestatari „din partea Regionalei CFR Timișoara au făcut deplasarea 100 de sindicaliști, 20 dintre ei fiind din Arad“.
Participanții la mitingul de ieri – căci sub această denumire s-a primit, se pare, autorizația de derulare a protestului – și-au manifestat totala nemulțumire și au protestat ferm împotriva unor aspecte care au dus la degradarea situației în domeniul transporturilor feroviare românești.
„Noi am cerut în primul rând stoparea acțiunii de privatizare în termenii în care aceasta se face acum – considerând că s-a făcut cu de­dicație clară către un anume câștigător al licitației; salarii decente pentru munca și respon­- sabilitățile pe care noi, CFR-iștii, le avem de fapt; reconsiderarea importanței acestei ramuri importante a economiei românești. Deoarece transportul feroviar românesc poate fi relativ ușor făcut rentabil – dacă ar fi interes, dacă se ia în calcul volumul mare de marfă și persoane transportate chiar și în prezent. Oricum modele ar fi: în Europa sunt țări precum Franța, Anglia și chiar Spania în care Căile Ferate au mare pondere în transporturi și în economie, în general“, ne spunea după încheierea mitingului Marian Epure care este și vicepreședinte al Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial.
Cât despre întrevederea dintre protestatari și reprezentanții Guvernului, liderul sindical arădean ne-a precizat că discuțiile s-au purtat de către reprezentanții federațiilor sindicale și Cristian Ghibu – secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
După ce și-au exprimat solicitările și nemulțumirile, liderii sindicali au subliniat cu fermitate aspectul că dacă aceste solicitări – mai ales cele legate de privatizare, reducerile de personal, salarizare corespunzătoare responsabilităților și intenția de desființare a sectorului CFR Marfă prin care „se transportă bogăţiile României“ – nu vor fi luate în considerare și rezolvate, sindicaliştii vor să se declanşeze greva generală.
Liderul arădean a precizat insistent că acest marș a fost „în totalitate pașnic, fără nici un fel de incidente, dovedindu-se încă o dată că CFR-iștii pe bun drept au fost considerați – în trecutul nu prea îndepărtat – a doua armată a țării. S-a și încheiat la ora până la care s-a primit aprobare – ora 12,30, după care fiecare s-a îndreptat spre zonele lor de domiciliu.“

Recomandările redacției