Turul României, cea mai importantă competiție ciclistă a țării organizată de Federația Română de Ciclism alături de Ministerul Tineretului și Sportului, a debutat ieri, 8 septembrie, la Timișoara, iar în jurul orei 13 a trecut prin Arad. La start au fost aliniate 12 echipe de cicliști din România, Republica Moldova, Germania, Polonia, Bulgaria, Kazakhstan și Cambodgia. Mica Buclă traversează anul acesta un traseu de peste 700 km în perioada 8-13 septembrie, iar cele mai importante momente din competiție vor putea fi urmărite pe TVR1 și TVR3, dar și online pe www.turulromaniei.com și pe paginile de Facebook Turul României.
„Astăzi (n.r. ieri) dăm startul Turului României la ciclism! O adevărată provocare ediția din acest an, dar ne-am ambiționat să păstrăm tradiția evenimentului, așa că ne-am pregătit cu soluții și planuri în avans, ceea ce ne permite să pornim astăzi în competiție cu un pluton format din 12 echipe din 7 țări, atât echipe continentale, cât și naționale și de club. Abia așteptăm să ne bucurăm împreună de această ediție și de traseele spectaculoase pe care le vom străbate, cu siguranță va fi ca o gură de aer pentru noi toți, după o lungă perioadă fără competiții sportive. Pornim din Timi­șoara, urcăm pe Transfăgărășan și încheiem Mica Buclă în București! Ne puteți urmări LIVE la TVR, haideți cu noi!”, a declarat Eduard Novak, președintele FRC.
Printre echipele confirmate la linia de start se numără 6 echipe UCI continentale, respectiv: Vino Astana Motors (Kazakhstan), CCC Development Team (Polonia), Cambodia Cycling Academy (Cambodgia), Bike Aid (Germania) și echipele românești Team Novak și Giotti Victoria Savini Due. De asemenea, la Turul României participă și 3 echipe naționale (România, Bulgaria, Moldova) și 3 echipe de club din România.
Competiția a debutat ieri, 8 septembrie, la Timișoara, cu ceremonia de prezentare a echipelor, aceasta fiind urmată, începând cu ora 18:00, de cursa-prolog în cadrul căreia echipele vor parcurge un traseu de 3,6 km în jurul Pieței Libertății.
În lupta pentru tricoul galben, cicliștii vor parcurge anul acesta un traseu spectaculos de peste 700 km ce surprinde numeroase obiective turistice și orașe de referință pentru turismul românesc.
Astfel, Turul României va continua azi, 9 septembrie, pe traseul de peste 170 km dintre Timișoara și Oradea, joi, 10 septembrie, pe ruta Oradea – Cluj-Napoca, vineri, 11 septembrie – Târgu Mureș – Lacul Sf. Ana. În urma unei modificări recente, etapa de sâmbătă, 12 septembrie, va porni din comuna Cârțișoara, jud. Sibiu, în loc de Brașov. De aici, cicliștii vor continua traseul stabilit inițial spre Transfăgărășan, cu destinația Curtea de Argeș. Competiția se va încheia duminică, 13 septembrie, la București, cu un circuit de 5 km între Piața Presei Libere și Piața Victoriei.
Turul României este organizat de Fede­rația Română de Ciclism alături de partenerii principali și Ministerul Tineretului și Sportului.
În cadrul Turului României vor fi acordate o serie de tricouri distincte: tricoul galben (acordat liderului clasamentului general), tricoul verde (acordat celui mai bun cățărător), tricoul roșu (acordat celui mai bun sprinter), tricoul alb (acordat celui mai bun rutier U23) și tricoul albastru (pentru cel mai bine clasat român în clasamentul general).
Despre Turul României
Turul României sau „Mica Buclă” este cea mai importantă competiție ciclistă din România. Prima ediție a Turului, câștigată de echipa Bulgariei, a avut loc în 1934, pe o distanță de 1.026 de kilometri, având 7 etape. Originile Turului datează însă de la începutul secolului trecut. În august 1910, inspirată de Turul Franței, publicația „Revista Automobila” a organizat Circuitul Munteniei, la care au participat 18 concurenți, pe ruta București-Sinaia-Târgoviște-Butimanu-București. Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiția s-a oprit. În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima ediție a Turului României, țara noastră devenind a șasea din lume cu propriul tur național. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984, a fost reluată organizarea Turului. Cea mai rapidă cursă parcursă în cadrul Turului României a fost în 1974, între Pitești și București, când cei 109 kilometri au fost parcurși cu o medie de 52,516 km/h. Mircea Romașcanu și Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câștigat fiecare de trei ori Turului României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale.
 

Recomandările redacției