Centura Aradului, care trece și la doi metri de casele locuitorilor din Gai, va ajunge la judecata europeană

0
746
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mai mulți locuitori ai cartierului Gai sunt exasperați de șoseaua națională care le trece, efectiv, prin fața geamului de la dormitoare. Oamenii sunt sătui că de 20 de ani, prin mijlocul cartierului lor, trece șoseaua de centură a orașului. Ei acuză autoritățile din Arad de nepăsare și după ce s-au adresat, fără nici un rezultat, Ministerului Transporturilor și CNAIR, amenință că vor depune o petiție forurilor internaționale de la Bruxelles.

Principalele nemulțumiri ale locuitorilor cartierului Gai le reprezintă traficul greu și infernal care se efectuează foarte aproape de locuințele lor, în unele porțiuni șoseaua europeană fiind la o distanță de doar 2 metri, noxele pe care trebuie să le suporte și poluarea fonică extrem de ridicată și continuă.

Autorităţile din oraşul Arad nu au mişcat un deget timp de 20 ani pentru a scoate centura pe câmp unde îi este locul, dovada răspunsul CNAIR. Am găsit de cuviință să reclam la Bruxelles această problemă care persistă de 20 ani în aşa zisul oraş european Arad. Problemele sunt: traficul greu din cartier, poluarea prin noxe, poluare fonică, o porţiune trece la 2 m de case, viteza nu este respectată, nu se fac controale în cartier. Când eram la liceu stătea radarul pe Tribunul Corcheș, apoi a venit Falcă şi radarul nu a mai fost timp de 15ani în cartier“, ne declară Alin Cojocaru. Împreună cu alți locuitori ai cartierului Gai, Cojocaru are o întrebare pentru aleșii Aradului: „Ce caută centura în oraş? I se spune centură pentru că ocoleşte oraşul, satul pe câmp, doar în Arad centura trece fix prin mijlocul cartierului Gai.

Am făcut reclamaţii în număr de patru şi la Primăria Arad care deşi este obligată prin lege să îmi răspundă în 30 de zile a decis să mă ignore şi să nu îmi răspundă conform legii 544“.

Proiectul de construire a variantei de ocolire a municipiului Arad Vest a fost demarat în perioada 1994-1995 de către Ministerul Transporturilor, prin Administrația Națională a Drumurilor București (în prezent CNAIR SA), iar procesul verbal de recepție finală a fost întocmit în anul 1999.

Construirea variantei de ocolire a Municipiului Arad , pe partea de Vest (în prezent DN7/E68), s-a făcut pe baza unor studii de trafic și nu au impus în acel moment ocolirea cartierului Gai. „Menționăm că la momentul construirii variantei de ocolire, drumul care străbate în prezent cartierul Gai era o stradă, care a fost clasificată ulterior ca drum național DN7. Vă informăm că nu există în programările imediate construirea unei variante de ocolire a cartierului Gai“, se arată în răspunsul primit de către Alin Cojocaru din partea CNAIR.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.