V rei să ai un stil de viaţă sănătos, cu o alimentaţie echilibrată şi multă mişcare? Înseamnă că ai renunţat la dulciuri, produse despre care nutriţioniştii avertizează că au efecte nocive asupra organismului. Însă zahărul stă ascuns şi în alte alimente. Află dacă e cazul să-ţi revizuieşti total dieta.
Ambele soiuri de zahăr (alb şi brut) aduc un aport caloric similar. De exemplu, o linguriţă (patru grame) fie de zahăr brun, fie de zahăr alb are undeva la 15-16 calorii. În timp ce cristalele de zahăr alb rafinat sunt, practic, calorii goale, cel brun conţine mine­rale precum fier, calciu, potasiu şi magneziu, datorită melasei. Însă aceste concentraţii de nutrimente sunt atât de nesemnificative încât nu vor aduce beneficii sănătăţii tale. Pâinea, iaurturile, cerealele, mezelurile, sosurile sau ketchup-ul se află pe lista neagră a alimentelor care conţin zahăr. cel care te anunţă că ai depăşit limita de dulciuri este propriul organism, care te avertizează prin următoarele semne:
Lipsa de energie: Dacă ai permanent o senzaţie de oboseală, cu siguranţă consumi prea mult zahăr. Alimentele bogate în zahăr îţi oferă pe moment energie, apoi vei ră­mâne fără vlagă pe tot parcursul zilei.
Creştere în greutate: Consumul excesiv de zahăr trimite un mesaj către creier pentru a produce mai multă insulină. În acest caz, în timp, apare rezistenţa la insulină, care este legată de creşterea în greutate, obezitate şi diabet.
Răceală şi gripă: Consumul excesiv de zahăr slăbeşte sistemul imunitar, acesta fiind vulnerabl la răceli, viruşi şi boli cronice.
Cearcăne şi probleme ale pielii: Zahărul produce inflamaţii ale pielii, cum ar fi acnee, eczeme, uscăciunea tenului.
Depresie şi anxietate: Zahărul proate provoca schimbări bruşte de dispoziţie. Pe lângă depresie şi anxietate, poate să îţi înceţoşeze gândirea şi să determine apariţia stresului, conform alegesanatos.ro.

Recomandările redacției