registruTehnologia îşi face loc în primăriile arădene. În viitorul apropiat, registrele de evidenţă a terenurilor vor fi înlocuite cu o bază de date electronic, la care vor avea acces autorităţile, investitorii şi fiecare arădean interesat. Ca să afle date despre un teren, ori des­pre culturi, arădenii nu vor mai trebui să facă drumuri la primării, putând obţine informaţiile din faţa calculatorului. Preţul acestor facilităţi – 6,7 milioane de lei, costul unui proiect finanţat din fonduri nerambursabile şi câştigat de Consiliul Judeţean Arad. Este vorba de proiectul „Sistem informatic pentru gestionarea registrului agricol electronic în judeţul Arad“. În proiect au fost angrenate un număr de 15 primării arădene, care îşi vor pune la punct baze informatice.
Conducerea Consiliului Judeţean a anunţat, ieri, câştigarea proiectului pentru realizarea unui sistem informatic de gestionare a Registrului Electronic al judeţului. Proiectul este iniţiat de Consiliul Judeţean Arad în parteneriat cu 15 primării din judeţ şi a fost selectat spre finanţare prin Programul Opera­ţional Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE). Acest proiect urmăreşte dezvoltare economică sus­tenabilă prin „asigurarea principiilor dezvoltării durabile şi reducerea decalajelor faţă de productivitatea la nivelul Uniunii Europene, astfel încât România să atingă, până în anul 2015, un nivel de aproximativ 55% din va­loarea medie a productivităţii Uniunii Europene”. Proiectul nu este implementat în toate judeţele ţării, iar autori­tăţile spun că numărul de 15 primării a fost maxim în proiect.
Primăriile îşi pun la punct bazele de date
Conducerea administraţiei speră însă că, în viitor, proiectul va fi extins. Proiectul va fi derulat în parteneriat cu primăriile din: Ineu, Nădlac, Pâncota, Pecica, Sebiş, Apateu, Cermei, Covă­sânţ, Fântânele, Pilu, Secusigiu, Semlac, Şepreuş, Şicula şi Şiria. „Proiectul îşi propune punerea în funcţiune la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale partenere a unui sistem informatic integrat care să ofere cetăţenilor, mediului de afa­ceri şi administraţiei publice locale accesul la servicii electronice mo­derne şi transparente în domeniul administrării teritoriului agricol şi a asistării activităţilor curente de la nivelul administraţiei publice locale. Deocamdată, pe acest proiect nu­mărul primăriilor partenere a fost limitat la 15. Toate primăriile implicate or trebui să-şi actualizeze bazele de date, pentru ca cetăţenii să poată avea acces la informaţii”, a susţinut Nicolae Ioţcu, preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
Proiectul prevede, printre altele, achiziţionarea unui sistem informatic destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic în judeţul Arad, res­pectiv achiziţionarea serviciilor de dezvoltare şi implementare a soluţiilor software. „Perioada de implemen­tare este de 18 luni şi va trebui să ne grăbim cu derularea, având în vedere că procedurile durează. Ur­mează să fie semnat contractual de finanţare şi mai apoi să îâncepem procedurile de achiziţie, adică să căutăm o firmă care să realizeze sistemul informatic“, a mai precizat preşedintele CJA.
Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 6.722.790,20 lei din care: 6.588.334,39 lei Asistenţă financiară nerambursabilă şi 134.455,81 lei Contribuţie proprie. Proiectul nu conţine cheltuieli neeligibile. Acest proiect este al doilea ce vizează realizarea de sisteme informatice după proiectul „Creş­terea interoperabilităţii sistemelor infor­matice ale administratiei locale din Arad“.

Recomandările redacției