De început de an, momentul conturării bugetelor, aleşii judeţului au stabilit şi ce bani au de încasat, cu titlu de redevenţă de la companiile la care, Consiliul Judeţean este acţionar. Ca în fiecare an, Compania de Apă are de virat administraţiei cea mai mare redevenţă din rândul companiilor. Adică, peste 4,89 de milioane de lei, cu aproape 200.000 de lei mai mare decât redevenţa din 2012. În schimb, de la compania care a împovărat bugetul administraţiei, în condiţiile lipsei de profit – Aeroportul Arad – CJA nu poate percepe decât o redevenţă modică. Oricum, susţinerea aerogării a fost până acum, doar în responsabilitatea administraţiei judeţului. Însă de anul trecut, aleşii judeţului s-au gândit să schimbe placa şi au făcut demersuri pentru un parteneriat privat pentru Aeroport, care, în perspectivă să uşureze CJA de atâtea responsabilităţi financiare.
Pentru Aeroportul Internaţional Arad, redevenţa a rămas aceeaşi ca anul trecut şi anume, 85.108 lei. „Având în vedere nivelul redus al veniturilor din anii precedenţi precum şi nivelul veniturilor estimate în bugetul pe anul 2014, cheltuielile cu amortizarea reprezintã aproximativ ¼ din veniturile proprii, astfel încât stabilirea unei redevenţe la nivelul amortizării poate crea dificultăţi în activitatea desfăşurată de Aeroport SA precum şi o suplimentare a alocaţiilor bugetare acordate de Consiliul Judeţean Arad“, se arată în referatul ce va sta pe masa aleşilor. Proiectul privind nivelul redevenţelor va fi suspus aprobării CJA, la finele acestei luni.
Se anunţă un început de an hotărâtor pentru direcţia pe care o ia aerogara arădeană. Până ca aerogara să devină hub aerian însă, drumul e ceva mai lung, iar investiţiile ce presupun condiţii opreaţionale optime la aeroport sunt cele care trebuie făcute înainte de toate. Este vorba de transformarea terminalului cargo, în terminal de pasageri, investiţie scoasă deja la licitaţie la începutul acestui an şi care ar costa circa 2,3 milioane de euro. Anul trecut s-a spus că, această investiţie ar urma să fie finanţată printr-un împrumut bancar, garantat de CJA însă, deocamdată, lucrurile nu au fost făcute clar de către autorităţi. În schemă a intervenit însă un important pion şi anume, o companie care ar urma să managerieze aerogara arădeană. Cel mai probabil, după ce aeroportul ar deveni profitabil, această companie ar urma să ia parte din câştiguri. Proiectul prin care se stabileau termenii parteneriatului cu această companie a fost introdus pe ordinea de zi, în şedinţa CJA din decembrie 2013, însă, pe fondul unor neînţelegeri, acesta a fost amânat pentru acest an.
După terminarea lucrărilor, actualul terminal de pasageri ar urma să fie folosit doar pentru fluxul de sosiri, iar o parte a terminalului cargo, ar rămâne disponibilă pentru mărfuri. În noile condiţii, Aeroportul Arad ar putea opera un trafic de circa 200.000 de pasageri anual, desigur, dacă flota unui operator aerian se va muta la Arad.
Actualitate 4
Și prea mulți turiști strică: au „ascuns” o linie de autobuz
citește mai mult »