CJA – demersuri pentru facilitarea drepturilor copiilor cu handicap

0
259

Vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Arad, Claudia Boghicevici a organizat la începutul acestei săptămâni, o şedinţă de lucru pentru semnarea unui Protocol de colaborare între instituţii abilitate, pentru facilitarea obţinerii drepturilor conexe certificatului de handicap pentru copiii diagnosticaţi cu autism, dar  şi cu alte boli grave.
Nevoia unui astfel de Protocol a fost pusă pusă în discuţie, vineri, 4 noiembrie, în urma întâlnirii dintre instituţiile de profil ale statului, ONG-uri, părinţi ai copiilor bolnavi de autism şi actriţa Manuela Hărăbor.
Propunerea eliminării birocraţiei în întocmirea do­sarelor pentru aceşti copii cu probleme a plecat de la părinţi, nevoiţi să piardă timp şi bani în vederea obţinerii drepturilor de care beneficază: „Am numărat peste 25 de vizite individuale la diferite instituţii în vederea obţinerii certificatului şi dreptu­rilor de care beneficiază copilul meu: doi la psiho­log, doi la medic/spital, la medic de familie, la psi­hologul şcolii, doi la DACC la ancheta socială, 2 la comisia de evaluare pentru încadrarea în grad de handicap, la copiat acte, înapoi DGASPC pentru buget suplimentar, la notar, apoi la DACC pentru depunerea documen­telor pentru indemniza­- ţie, la alocaţie, la şcoală pentru adeverinţă, la CJRAE pentru certificate de încadrare şcolară, pen­-tru rovignetă etc”, a spus unul dintre părinţii prezenţi la întâlnire.
Claudia Boghicevici a susţinut necesitatea cola­borării instituţionale, pentru a evita eforturile inutile pe care aceşti părinţi trebuie să le depună pentru a obţine drepturile copiilor. Între aceste propuneri se află: reducerea numărului de drumuri între instituţii; înfiinţarea unui birou co­mun autorizat  (având în vedere că aceste instituţii sunt răspândite în tot ora­şul) care să primească ac­tele şi să le transmită între instituţii; buna informare cu privire la drepturile de­ţinătorilor de Certificat de handicap – prezentarea unei liste complete a bene­ficiilor odată cu înmâna- ­rea Certificatului;  elimina­- rea obligativităţii prezenţei la Biroul de copiat acte – toate cererile şi formularele să fie disponibile, oferite odată cu certifica­tul.
Următoarea întâlnire va avea loc în data de 14 noiembrie 2016, când instituţiile în cauză vor veni cu măsuri concrete întreprinse pentru a pune în practică acest protocol de colaborare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.