Administrația județeană a accesat aproape 13 milioane de euro, printr-un proiect transfrontalier pe infrastructură. Este vorba de „Conectarea comunităţilor la infrastructura TEN-T în zona de frontieră româno-maghiară”. Aradul a reușit să ia bani cât pentru opt județe, fondurile fiind puse la dispoziție inițial pentru mai multe zone.

Acum câteva luni, Consiliul Județean Arad (CJA) anunța câștigarea proiectului transfrontalier. În cifre, valoarea eligibilă totală este de 13.900.000,00 euro. Finanțarea a fost solicitată în parteneriat cu Fundația pentru Dezvoltarea Județului Bekes, din Ungaria. Din totalul valorii eligibile, județului nostru îi revin 12.906.000,00 Euro. Valoarea estimată a investiției pe partea română este de 15.700.000 de euro, diferența fiind acoperită din efortul bugetar propriu al UAT Arad și UAT Oraș Curtici.

„Prin acest proiect, județul Arad, în calitate de lider de proiect, va folosi integral finanțarea pe întreaga axă de modernizare a drumurilor județene disponibilă în Programul INTERREG VA România – Ungaria 2014-2020 pentru cele 8 județe eligibile: Satu Mare, Bihor, Arad și Timiș, respectiv Szabolcs-Szatmar-Bereg, Hajdu-Bihar, Bekes și Csongrad. Repet: județul Arad ia toți banii destinați modernizării drumurilor județene în opt județe, prin acest proiect!”, a susțiut Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

Așadar, prin proiect va fi asigurată legătura localităților din zona transfrontalieră la infrastructura TEN-T, degrevând punctul de frontieră Nădlac prin redistribuirea traficului transfrontalier către puncte de frontieră alternative, legând DN 79 cu punctul de frontieră Vărșand cu ocolirea orașului Chișineu-Criș prin modernizarea drumurilor: Curtici – Macea – Sânmartin: 8,6 kilometri, Sânmartin – Socodor – 11,6 kilometri și Socodor – Nădab – 4,8 kilometri.

La Curtici se va construi centura sud-nord a oraşului (7,3 kilometri) legând zona industrială cu DN 79 şi cu punctul de trecere de frontieră Vărşand.

Ce vor aduce investițiile

Investiția presupune modernizarea în total a 20,06 de kilometri de drumuri județene. Întrucât tronsonul de drum dintre Socodor și Nădab nu este practicabil, cu o structură rutieră incompletă și precară, practic, pe acest segment se construiește un drum nou – subliniază cei de la CJA.

„Lungimea totală de drumuri nou construite prin proiect este de 12,1 kilometri. Pentru aceste drumuri județene, constructorii pot depune oferte până pe 16 decembrie, iar anul viitor vor intra în execuție! Odată cu intrarea României în spațiul Schengen, se vor pune în valoare noile puncte de trecere a frontierei: Grăniceri-Elek, Variaşu Mic – Dombegyház, Zerind-Dénesmajor, Nădlac-Csanádpalota. Fondurile europene sunt principala sursă pentru finanțare și dezvoltare“, a precizat Sergiu Bîlcea, vicepreședintele CJA.

Proiectul va duce la creșterea fluxurilor de mărfuri și persoane pe ruta orașelor Nădlac – Pecica – Curtici – Chișineu Criș, creșterea rolului punctului de trecere a frontierei de la Vărșand odată cu finalizarea drumului expres Kecskemet – Gyula și va asigura o bază rutieră pentru fluxul de marfă și persoane din nord – estul județului Arad spre frontieră.

Traficul de marfă și persoane din orașele Sântana, Pâncota, Ineu, Sebiș vor avea o legătură mai bună cu punctele de trecere a frontierei și cu economiile orașelor Curtici și Chișineu Criș

Cu proiectare și execuție, proiectul va dura de 36 luni, respectiv până în iunie 2022.

„Consiliul Județean Arad și-a asumat modernizarea/reabilitarea a 300 km de drumuri județene. Ne ținem promisiunea față de arădeni și muncim pentru acest obiectiv. Avem în lucru investiții în valoare de 805 milioane lei, din care 561 milioane lei fonduri europene, 131 milioane lei fonduri proprii ale Consiliului Județean Arad și 113 milioane credite angajament. În perioada 2016-2019 am finalizat 14 șantiere pe drumurile județene și avem alte 13 șantiere în execuție. Avem în lucru 250 km de drumuri județene!”, a conchis președintele Iustin Cionca, președintele CJA.

 

Recomandările redacției