CNADNR

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) anunţă că intenţionează să cumpere şapte seturi de utilaje care vor fi folosite pentru reciclarea asfaltului. Mai precis, conform unui comunicat de presă al companiei, este vorba despre achiziţia a „şapte truse de reciclare în situ pe drumuri: lot 1 reciclator; Lot 2 compactor tambur lis; lot 3 compactor multi-pneu; lot 4 distribuitor de lianți hidraulici; lot 5 autogreder; lot 6 autobasculantă 18mc; Lot 7 autocisternă apă 10 mc; lot 8 autotransportor emulsie 25 tone; lot 9 autotransportor muncitori; lot 10 cap tractor cu semiremorcă transport utilaje (trailer).” Reprezentanţii companiei susţin că  administrarea și întreținerea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi este asigurată de către CNADNR prin intermediul unui număr de şapte direcții regionale de drumuri și poduri  organizate la nivelul regiunilor, care au în subordine un număr total de 45 de secții de drumuri naționale organizate, în general, la nivelul județelor. Secțiile de drumuri naționale coordonează în total un număr de 303 districte de drumuri sau centre de întreținere și operare, care desfășoară activități de administrare și întreținere a întregii rețele de drumuri naționale și autostrăzi. „Pentru a crește capacitatea de intervenții în situații de urgență pe rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi, CNADNR SA va achiziționa trusa de reciclare. Această trusă va fi dotată corespunzător pentru a interveni rapid și eficient pentru reciclare în situ. Sistemul de reciclare în situ reprezintă soluția ideală pentru drumuri cu durata de viață expirată, care prezintă o zestre formată din straturi rutiere bituminoase, îmbătrânite. Cu ajutorul acestei truse se va putea realiza reciclarea în situ pe numeroase sectoare de drumuri naționale, în vederea restabilirii parametrilor technici. Avantajul, din punct de vedere tehnico-economic, în comparație cu sistemele clasice (reabilitare), este că se înregistrează productivități foarte mari la reciclarea sistemului rutier, economii importante de materiale și timpi de repunere în circulație reduși”, se mai arată în comunicat.

Pentru atribuirea acestui contract, CNADNR organizează o licitație împărțită pe zece  loturi.

După cumpărarea utilajelor cu pricina, şoferilor arădeni nu le rămâne decât să spere că starea drumurilor naţionale pe care circulă va fi pe măsura preţului rovignetei, pe care sunt obligaţi să o cumpere, pentru a nu fi amendaţi.

Recomandările redacției