CNADNR a fost executată silit de Aeroportul Arad, pentru o datorie de aproape 3.000.000 de lei

0
403
proces aeroport
Relocarea sistemului de iluminare a pistei de aterizare s-a făcut cu bani de la CJA

După ce s-a judecat de trei ani de zile cu CNADNR, Aeroportul are parte în sfârşit de câştig de cauză, nu doar pe hârtie, ci şi în conturi. Deşi la jumătatea anului trecut, aerogara arădeană a cîştigat procesul cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), pentru terenul Aeroportului Arad, transferat pentru construcția centurii în regim de autostradă a municipiului, CNADNR nu şi-a achitat datoria. Ca atare, s-a trecut la executare silită, CNADNR fiind acum nevoită să plătească APROAPE 3.000.000 de lei, Aeroportului Arad.

 

CNADNR a ajuns să fie executată silit de Aeroportul Internaţional Arad, după un proces câştigat la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ). Conflictul este unul vechi, care a afectat mult activitatea aerogării arădene. Compania trebuia să restituie Aeroportului, bani necesari reconfigurării balizajului  – sistem de iluminare a pistei aerogării, împrumutați de Aeroportul Arad cu garanția CJA, întrucât CNADNR nu a dorit să suporte cheltuiala. Cum în toți aceștia ani de judecată, administrația și aerogara din subordine au tras ponoasele în toată această probleme, conducerea CJA a făcut anul trecut demersuri ca CNADNR să plătească prejudicii fianciare și de imagine.

 

În 2009, cu acordul CJA se făcea trecerea unui teren în suprafață de 43.214 de metri pătraţi din domeniul public al județului, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii – Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţio­nale din România SA. Trecerea se impunea pentru realizarea tronsonului de Autostradă Arad – Timișoara. Reprezentanții aerogării arădene au condiționat atunci ca acest transfer de teren să se facă numai dacă, cheltuielile ocazionate de modificarea sistemului de balizaj, inclusiv extinderea acestuia cu până la 900 de metri în direcția Est vor fi suportate din bugetul lucrărilor la autostradă. CNADNR nu a fost însă dispusă să se achite de datorie, nici după emiterea sentinţei definitive, la jumătatea anului trecut.

 

Banii, orientaţi pentru dezvoltarea aerogării

 

Construcţia autostrăzii a scurtat pista aeroportului cu 180 de metri, iar balizajul a fost mutat şi a trebuit reconfigurat. Centura ocolitoare a municipiului era un obstacol din punct de vedere aeronautic pentru operaţiile de aterizare-decolare. Fără sistem de balizaj nu se putea opera pe timp de noapte sau în condiţii de vizibilitate scăzută.

 

„De la emiterea hotărârii definitive au trecut aproxmativ şase luni, timp în care, CNADNR nu a dorit să plătească. Astfel s-a ajuns la procedura executării silite. Aeroportul a fost văduvit de bani cu care ar fi putut face investiţii, iar în ultimii ani, n-am putut face nimic, în condiţiile în care am fi avut mare nevoie. Procedurile s-au încheiat recent, iar banii sunt deja la executorul judecătoresc şi ne vor fi viraţi în câteva zile. Acum ne vor intra în conturi peste 2,9 milioane de lei. Aceşti bani îi vom putea orienta în spre dezvoltarea aerogării, mai ales că avem mare nevoie“, a spus Aeroportului Arad, Dan Bălăcel.

 

Trebuie spus că, în lipsa banilor datoraţi de CNADNR, relocarea sistemului de iluminare a pistei de aterizare – ce a presupus instalarea a 45 de kilometri de cabluri speciale pentru alimentarea a sute de lămpi – s-a făcut cu fonduri de la Consiliul Judeţean. Administraţia judeţeană a fost nevoită să plătească pentru rezolvarea problemei, o parte din bani provenind dintr-un credit de investiţii garantat de Consiliul Judeţean, în valoare de 240.000 de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.