Companiile din industria auto care au renunțat la angajați încă de anul trecut

0
5116

O analiză a companiilor din industria auto care au intrat în declin încă dinaintea începerii pandemiei arată că mii de angajați au fost demiși în mai multe puncte de lucru, printre care și din fabricile din Arad.

Cei mai mari 30 de angajatori in industria auto au renunţat la 10.000 de angajaţi, încă în 2019. Yazaki, Leoni Piteşti şi Fujikura au raportat în 2019 cu 1.000 de oameni mai puţin faţă de 2018. Cel mai mare angajator din auto rămâne Dacia Automobile, conform analizei realizate de Ziarul Financiar.

Industria auto a intrat „în pandemie” încă din 2019. Primii 30 cei mai mari angajatori în industria auto au declarat în 2019 cu 10.000 de angajaţi mai puţin faţă de 2018. Este prima data în cinci ani când industria auto face restructurări şi nu creează locuri de muncă. Automobile Dacia îşi păstrează statutul de cel mai mare angajator auto. Salariul brut al unui angajat într-o companie din industria auto este între 2.200 de lei şi poate depăşi 3.000 de lei.

Bogdan Gabor, managerul unei companii de recrutare spune că salariile nu vor mai creşte, ci vor stagna o perioadă ca în multe alte domenii, pentru că forţa de muncă e mai disponibilă acum. „Digitalizarea proceselor şi faptul că volumul a scăzut cu circa 15% anul trecut la nivel mondial sunt doi dintre factorii care au adus această fluctuaţie negativă”, spune el.

O comparaţie a scăderii bruște a numărului angajaților în 2019 faţă de 2018 arată că YAZAKI are cu 2.900 mai puţini angajaţi, Sisteme de producție cablaje cu 1.100 mai puţini angajaţi, Fujikura Automotive cu 1.000 mai puţini angajaţi, Autoliv cu 820 mai puţini angajaţi, iar LEONI Arad cu 740 mai puţini angajaţi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.