Reprezentanții Direcției de Asistență Socială au venit cu precizări vizavi despre situația financiară și alocarea de fonduri de la administrația județului.

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului a transmis mai multe detalii, legate despre efectuarea salarizării.

Conform Ordonanței de Urgență nr. 103 din 14 noiembrie 2013, privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, cu modificările și actualizările ulterioare, se prevăd următoarele:

1) Finanţarea sistemului de protecţie a copilului şi a centrelor de asistenţă socială a persoanelor cu handicap se asigură de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, în proporţie de cel mult 90% din necesarul stabilit anual de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, la elaborarea bugetului de stat, în baza standardelor de cost calculate pentru beneficiari/tipuri de servicii sociale, aprobate potrivit legii.

(2) Finanţarea drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau a indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav, acordate în baza prevederilor art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se asigură de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, în proporţie de cel mult 90% din necesarul de fonduri stabilit în baza numărului de beneficiari comunicat de unităţile administrativ-teritoriale.

Salută alocarea banilor, la limita de avarie

„Menționăm că pentru instituția noastră singura preocupare o reprezintă asigurarea bunăstării beneficiarilor prin oferirea unor servicii de calitate, la cele mai înalte standarde, dar și cea a angajaților care prin specificul activității pe care o desfășoară prestează o muncă extrem de dificilă, încărcată de greutăți și provocări profesionale. Salutăm, astfel, aprobarea prin votul tuturor consilierilor județeni  din bugetul local a 5,6 milioane lei, sumă alocată de Consiliul Județean Arad prin rectificare bugetară pentru asigurarea, la limita de avarie, a cheltuielilor cu plata celor care lucrează în asistența socială din județul nostru, având în vedere faptul că, la rectificarea bugetară națională Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad nu i-au fost alocate sumele solicitate. Reamintim faptul că din sumele alocate, 3,6 milioane de lei vor merge spre cheltuielile salariale și contribuții pe luna august și salarii nete și contribuții pe luna septembrie pentru cei aproximativ 700 de angajați ai instituției, iar din restul de 2,0 milioane lei se vor asigura cheltuielile materiale timp de două luni de zile”, a susținut Erika Stark, directorul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad.

Recomandările redacției